Fiskigt

Hej på er!

Hade ni en fin julafton igår? :)

Det hade vi! Den bärjade med julaftonsfrukost hemma hos råttmormor & co, sen var vi en stund hos Edvins familj, sen firade vi jul hos min pappa och hans sida av släkten, och sen tillbaka till Edvins familj igen för julfirande där också.
Jättetrevligt. :) Även om man hade önskat att man hade lite mer tid på varje ställe.


Här hos Fluffgänget är julfirandena fortfarande i full gång.

Kanske som hos många utav er. Ni kanske känner igen fenomenet; dagarna alldeles efter jul åker man och hälsar på hemma hos släktingar och äter lite julmat.

Idag var vi hos farmor och farfar. Imorgon blir det hos mommo. :)


Och mitt i alltihop håller jag på och försöker lära mig min nya kamera.



Fick en ny kamera i julklapp, så nu kanske ni får en lite snyggare fluffblogg att läsa år 2012. :)

Har övat idag på fiskarna hemma hos råttmormor. De är toppen att öva på. De rör sig snabbt. Och hela tiden.


Svante:


Den är väldigt bra på att ta bilder i mörker (även utan blixt), så nu kanske jag får lite användbara foton från konserter och eldföreställningar och sånt som man gärna vill ha minnen ifrån också. :)

Eller bara djuren i vardagsrummet när det inte är dagsljus ute.


Och så ska jag bli bäst i världen (eller... ja, bäst i Flufflyan i alla fall) på fotografi! ^^ Skulle verkligen vara kul att lära sig ta riktigt bra foton. En konstform som jag länge sneglat avundsjukt på.
Fina foton på sånt som betyder något för en är ju dessutom sånt som man kan ha glädje utav resten av livet.



Resten av kvällen har gått åt till att spela DQM Joker 2 på nintendo ds.
^^ Även det en julklapp. Och ett riktigt kul spel!
Gillade du pokémonspelen till ds? Jamen då kanske du ska kolla upp det här spelet också. ^^ Lite liknande.

(Hej alla nya läsare! Jo, alltså, så är det. Jag är snart 23 år. Jag älskar pokémonspelen. Och jag är stolt över det! ^^ )


Fick många fler helt underbara julklappar också! :) Ingen nämnd, ingen glömd.



Hoppas att ni läsare haft en toppenjul med familj och släkt! :)


Nu är det sådär sent igen. Och vi ska försöka ta oss upp i tid, så jag får nog stänga av nu.
Ska duscha innan jag får sova också, ja.

Ja, nu. Efter 2 på natten.

Pär har sagt att om man besitter ett megafluff så funkar det bäst att duscha kvällen innan, och sen låta megafluffet torka i lugn och ro under natten.

Jamen ni vet ju hur det blir annars....



Vi hörs väl igen om en dag eller två. :) Med lite ritade bilder då, va? Det var ett tag sen nu.

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Stiftprinsessan

T&ack så jättemycket för råttisarna, de hade inte ens gnagt på mandlarna när de kom fram! Det dög minsann inte, för de satte omedelbart i sig rocky road-smulor på golvet.

Katten Gordon blev ohälsosamt intresserad av Golbat, så jag var tvungen att rädda henne!

2011-12-26 @ 18:42:18
URL: http://www.stiftprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0