Andra advent och lucköppning

Glad måndagmorgon på er, pluttisar. ^^

Antar att det är minst måndagmorgon för er som läser. Brukar inte ha någon större bloggtrafik natten till måndagar.

Hade ni en trevlig andra advent igår?


Vi i Flufflyan firade med pepparkakor, lussebullar och äppelglögg. :) Riktigt gott faktiskt! Min nya favoritglögg.
Värmer man den tillräckligt länge så förångas alkoholen också, nykterister. ^^
Etanol kokar vid 78 grader har jag för mig.


Jamen första luckan i Fluffgängets adventskalender 2011 nu då. :)





Som sagt så skulle det ju finnas flera saker att välja mellan.


Så det som vinnaren har att välja på är:

en nålfiltad rosbrosch med en liten Swarovskipärla fastsydd i mitten. Funkar finfint att ha både på jackan och väskan. Eller var som helst för den delen. Tål regn och så men bör inte tvättas.

ett par lussebullsörhängen
gjorda i härdad fimo-lera.

och

en guldfisk i 3 mm tjockt format nötläder målad med akrylfärg och även fernissa för att skydda den mot vatten. (Läder formas gärna om när det blir blött)
Guldfisken blir imorgon till en nyckelring. Jag upptäckte att jag varken hade håltång eller nyckelringar hemma. ^^;

----------------------
Parentes:
Eftersom det är första gången jag gjort en sån guldfisk så är jag inte bombsäker på vad livet i en ficka gör med den.
Den ska hålla bra. Det finns andra som gör nyckelringar på exakt samma sätt och de håller bra. Jag har läst på och följt konstens alla regler.
Men om någon väljer den får personen gärna rapportera om hur den håller färgen och så. :) I utbyte så får personen en ny om den skulle gå sönder på något vis.
---------------------




Och vem är vinnaren i lotteriet om den första luckan i adventskalendern då?


Jooo... Vi i Fluffgänget har, under ledning av matematikern Eddecooling, tagit fram en riktigt hi-tech slumpgenerator:


Och den säger att Adam vann! ^^ Grattis grattis, Adam!




Nästa söndag öppnar vi en ny lucka. :)

Smulan säger att det var väldigt ont om råttor i luckan idag. Vi får se om det blir fler i nån av de två återstående luckorna. ^^


Ni kan anmäla er till utlottningen av den redan nu om ni vill.


Kommentera det här inlägget, eller något av de efterföljande inläggen som kommer innan nästa söndag och säg att ni vill vara med bara. ^^


Sen vill jag bara varna för eventuell dålig uppdatering fram till på onsdag. Har tenta nu på onsdag och behöver plugga massor.
Håll tummarna för att det går bra! :)



Nej. Nu är det dags för Fluffgänget att borsta gaddarna och sova. ^^


*untz untz untz untz*

Kommentarer
Postat av: Signe

Jag är med nästa lucköppning :)

Lycka till med tentan!

2011-12-05 @ 08:36:42
Postat av: Adam Solander

Åå! Va roligt att jag vann. :D Hål i öronen har jag inte (och hade inte planerat det än på ett litet tag) men dem var riktigt söta! Dock så tror jag att jag väljer den söta guldfisken! :D

2011-12-05 @ 10:18:11
URL: http://youtube.com/SolanderJuggler
Postat av: MalofTheGeek

Grattis Adam! :D

Jag vill hemskt gärna vara med i nästa lucköppning :D

2011-12-05 @ 14:21:45
URL: http://malof.blogg.se/
Postat av: Lisa

Håller båda tummarna att tentan går vägen. Vilka fina grejor du har gjort. (du har inte tummen mitt i handen inte).

Jag är gärna med på kalendern nästa helg.



kram på er alla fluffisar

2011-12-05 @ 19:25:36
Postat av: Ingrid

Jag vill vara med nästa dragning också :)

Grattis till Adam. Lycka till med tentan Sandra!

2011-12-06 @ 08:26:09
URL: http://www.ingridskallare.se
Postat av: Anna

Hej!

Jag vill så hemskt gärna delta!

Älskar verkligen din blogg, brukar alltid avsluta bloggläsandet med eran blogg för då kan jag somna med ett leende på läpparna.

När kommer nästa presentation av Fluffgänget djuren??

Kram Anna

2011-12-06 @ 21:59:29
URL: http://anku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0