Edvin vikarierar!

Som bekant har Sandra en lång och jobbig tenta alldeles fullproppad med ligander, kinaser, apoptos och allt vad det nu heter. Så snart det stod klart att Sandra inte skulle vilja blogga idag var Golbat så klart framme och tyckte att hon skulle vara vikarie. Med hennes tidigare insatser i färskt minne insisterade vi på att hon skulle få låna Mario Kart-spelet till Wii istället och nu sitter hon och Smulan och spelar. Smulan var snabb med att välja Luigi till sig själv och Svampen åt Golbat. Som vissa kanske vet så hatar Golbat Svampen, så nu är de upptagna med syskonkärlek ett bra tag framöver:)

I stället fick jag vara vikarie. Jag fick reda på det för några timmar sedan och satte mig att rita lite:


Motivet är från en dag då vi råkat koka för mycket spagetti och råttorna var väldigt lyckliga:)

I en blogg brukar det stå om bloggaren och då jag är vikarie ska ni få reda på vad jag har haft för mig. Medan Sandra pluggat har jag tvättat handdukar och strumpor, klappat på Pär, stekt färdigschnitzel till eftermiddagsmat, tittat på finalen i finska mästerskapen i go samt surfat lite matteklurisar. Och så har jag försökt hjälpa till med pluggandet genom att förhöra, googla och gissa vad hemidesmosomer är förnågot. Vi har haft det ganska trevligt :)

Imorgon har Sandra studiebesök på Cellartis och själv har jag första föreläsningen för fjärde terminen på det lokala matteprogrammet. Föreläsningen hör till en statistikkurs som folk som läst den säger är svår. Statistik är lite olik annan matte och jag har inte bestämt mig riktigt vad jag ska tycka om det. Vi får se. Den andra kursen heter Algebraiska Strukturer och som jag har förstått det handlar den ungefär om varför fem myror är fler än fyra elefanter. Den verkar mycket roligare:)

Nu får det vara bra. Det är alldeles för mycket text redan. Vi får se om ordinarie bloggerska är här imorgon och, ifall hon inte är det, om vi lyckas avleda Golbat.

Tack för idag:)

Kommentarer
Postat av: Muttiz

Hej, jag har just nu en "veckans-blogg" tävling på min blogg. den avgörs på torsdag och vinnaren länkas i ett inlägg och i min meny 1 vecka :) Hoppas du vill va med :)



http://muttiz.blogg.se/2011/january/veckans-blogg.html

2011-01-17 @ 09:57:36
URL: http://muttiz.blogg.se/
Postat av: Damiano

Hur går det? Vet du nu varför fem myror är fler än fyra elefanter?

2014-06-05 @ 21:36:04

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0