Långhelg i flufflyan

Vad är det bästa med att vara sjuk?

Jo, man får massa tid över till sånt som man annars inte tar sig tid till så ofta. Som att slösa bort ett par timmar i photoshop på en meningslös bild, bara för skojs skull.

(klicka på bilden för förstoring)

I ärlighetens namn är jag inte helt nöjd med bilden än. ^^;
Den skulle behöva mer tid. Men känner att det börjar bli sovdags för mig, och det är ju alltid kul att kunna lägga upp minst en bild i varje blogginlägg.
Och djuren har helt enkelt varit alldeles för tråkiga för att fastna på bild idag. :)


I övrigt har det inte hänt så mycket idag.
Jag hade labb.
Vi skulle mäta hur mycket syre en arabidopsisplanta producerar genom fotosyntes. Det gick bra.
Vår planta, Jorge, skötte sig alldeles utmärkt.


Efter det har jag bara varit hemma.

Inget gym.

Nej nej... Bifferiet är lagt på hyllan tills förkylningen ger sig.



Har istället passat på att grubbla på några av livets ständigt återkommande frågor:


* Varför försöker japaner i japanska tecknade serier prata engelska? De måste sluta med det. Jag får astma av att höra dem försöka...

* Varför är entren till vårt hyreshus fortfarande täckt utav blodstänk på väggarna? Vet de inte att hajar kan lukta sig till en droppe blod på skitlångt avstånd?

* Varför blir Golbat så glad när jag säger att hon är tjock? Hon liksom fånler och klappar sig på magen i en halvtimme efteråt.

* Varför måste marsvinen äta ur samma matskål och bli osams när det finns två matskålar? Löjligt.


...ooooch som rubriken antyder så har jag långhelg. :) Kände bara att ni flitigt arbetande människor behövde veta det. Långhelg. Ledig på måndag. Sovmorrrrrgon tre dagar i rad... ^^ Snark snark.


Nåja. Sovdags nu!

Både jag och djuren återkommer med nya krafter imorgon. :)

Tills dess får vi väl säga godnatt. ^^

Kommentarer
Postat av: Elena

OMG, Golbat är gravid!

2011-01-30 @ 10:56:22
URL: http://www.stiftprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0