Expedition varg avslutad

Jag vet vad du tänker.

Jag vet vad du har tänkt hela dagen.

"Blev Fluffgänget-Sandra uppäten? Slipper vi nu ändlösa, oförståeliga blogginlägg med tecknade smådjur i absurda situationer?"

Nein. ^^

Men vi hittade vargspår!


(Snön var inte så smutsig. Jag har misshandlat bilden i photoshop och försökt göra så att spåret syns tydligare.)


Inget vidare färskt spår dock, enligt Mommo. Hennes definition av färskt är att man kan se när vargen kliver ur det. ^^;



Sen hittade vi ett ännu tydligare vargspår...


Hrm... ja.

Smulan ringde precis när jag tog det kortet.
Hon tyckte att jag skulle kolla om det var färskt. Hon tyckte att jag skulle sticka ner fingret och känna om det fortfarande var varmt...

Jag tyckte att Smulan var tjock och skulle hålla tyst.




En hel del snö var det också. :)

Tur vi hade skoterspår att gå i. Mestadels.




Och så såg vi nästan en bäver.





"Men Fluffgänget-Sandra... såg ni ingen varg då?"

Jodå, kära läsare, det gjorde vi faktiskt. ^^ Ett riktigt praktexemplar.

Mitt ute på en frusen sjö stod den.

(klicka på bilden för större bild)

Är det inte den finaste varg ni sett? :)

Kommentarer
Postat av: Ingela

Ett riktigt praktexemplar av en Alfahanne va?

2011-01-04 @ 07:42:36
Postat av: Mommo

Åhh vad bra kortet på det "gamla" tassavtrycket blev när du mörkade snön runt omkring. Synd att vi inte fick se ägaren till avtrycket :( Men mycket frisk luft fick vi iaf.

2011-01-04 @ 18:36:30
Postat av: Mommo

Cigarettasken är 9,5 cm lång och 5 cm bred, bara för att alla ska få en uppfattning om avtryckets storlek. Kramisar

2011-01-04 @ 20:54:31

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0