Vargar och nyårslöften

Imorgon ska vi till Korsån en sväng. ^^ Till min mormor.

Vi tänkte passa på att spåra lite varg. ^^

Mja... kanske inte aktivt söka upp dem och bjuda på kaffe direkt.


Men vi ska ta en sväng förbi ett ställe där de sett spår efter 3 vargar idag och kika lite. Hoppas det inte snöar inatt bara så att spåren försvinner.

Har funderat lite och kommit fram till att det finns två "i värsta fall"-scenarion.

Scenario ett: 3 meter hög mördarvarg med nageltrång och ett blint hat emot allt som har en skugga.



Scenario två: Vargungar.


Men det ska bli kul. :) Lite friskluft har ju ingen dött av. ^^

Och kul att se att det finns nån liten vargstackare kvar där ute i skogarna. ^^;


Nu har jag ett nyårslöfte förresten!

Ica-Stig har i flera dagars tid försökt få mig att ha "sluta röka" som mitt nyårslöfte. Men för att kunna ha det måste jag ju börja röka. Och det verkar ju inte alls särskilt bra.

Mitt nyårslöfte är helt enkelt att inte sluta röka. Och att inte sluta dricka alkohol, för det vill jag inte heller börja med. ^^;

Annars var det ju ett kul nyårslöfte att gå med i Mareld, fast jag hade nog totalkvaddat deras karriär är jag rädd. :D Att släppa lös mig med brinnande prylar i stora folkmassor låter dessutom livsfarligt. x)

Och att fixa alla julklappar i november är helt enkelt omöjligt enligt fysikens alla lagar. ^^;




Råttorna hade också ett nyårslöfte. De lovade att de skulle sluta äta onyttigt.

Så min mission har givetvis varit att sabba för dem. Till slut föll de för en klick vit chokladmousse. (eller vad det nu kallas)

Så jag vann.

De lovar att börja äta nyttigt igen när vi kommit hem till Göteborg på onsdag eller torsdag. Det finns helt enkelt för mycket gott att äta hemma hos råttmormor.



Idag var jag och min lillebror (som inte vill erkänna att han läser min blogg. Hej Robin!) till Sandviken en sväng.

Det har snöat lite där.



Huset man skymtar bakom snöhögen är Sandvikens allra högsta hus! En kyrka eller nåt.

Eller så var det en lekstuga. Inte så lätt att komma ihåg allt alla gånger.

Kommentarer
Postat av: Signe

Haha, undrar hur många gånger jag skrattade när jag läste det här inlägget ^^ Du är bra.

2011-01-03 @ 12:31:35
URL: http://signe.blog.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0