Ny affärsidé...

Idag var jag och hälsade på hos farmor och farfar på dagen.

Gäller att passa på med alla påhälsningar, vi åker ju tillbaka till Göteborg i övermorgon (torsdag). Imorgon går nog åt till att packa och fixa lite.

Hur som helst så åkte jag hem till råttmormor efteråt, där råttorna huserar bland räkor och vit choklad. (vi kommer aldrig få dem att äta vanlig mat igen)

Direkt när jag kom innanför dörren kände jag att något var fel...


Efter att Smulan motionerat sina knytnävar mot min näsa en stund fick jag veta vad det var.

Tydligen är jag utomordentligt ohyfsad som åker iväg långt för att leta efter varg. Varför skulle det inte duga att spåra råttor hemma? Faktum är att på vissa ställen vallfärdar folk långa vägar för att se möss.

Jag förklarade att Disneyland och Musse Pigg inte räknades.

Smulan förklarade att jag är efterbliven.

Jag vet inte varför hon regagerade så starkt. Kanske för att jag kallade henne för en tjockis när hon ringde mig igår under vargspårningen.

Jag vet inte.



Hursomhelst, när hon lugnat ned sig presenterade hon och Golbat deras nya affärsidé.


Råttspårning.


Jag vet inte riktigt... Hade ni betalat för att Golbat och Smulan skulle springa runt och lämna diverse... fekalier i er direkta omgivning?
Det är vad jag får vara med om varje dag, och för att lämna en recension kan jag berätta att det inte är fullt lika himmelskt som det låter.

Samtidigt bör man ju uppmuntra all företagsamhet...

Varför kan de inte bara sälja saft längs vägkanten som alla andra ungar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0