Att städa eller inte städa?

Gokväll gokväll. :)

Idag blir det bara ett kort inlägg. Vi ska faktiskt gå och sova. Redan.

Vadan dessa tokerier?

Jo, Edvin har tenta imorgon. Halv 8. Så vi vaknar runt kvart i 6. Och jag som är ledig... ^^;

Men då har jag ju ännu mer tid till att spela mig trött på tv-spel inför skolstarten på tisdag. ;)

Funderade ett tag på om jag skulle viga min sista lediga dag åt en städdag som föreslaget... Men så kom Golbat med ett utav sina gudomliga, men ack så sällsynta, visdomsord.

(referens)

Jag vet att hon säger det för att hon själv ska slippa plocka undan alla sina saker som ligger och dräller, men ligger det kanske något litet i det? ^^

illa är det ju faktiskt inte här hemma. Vi städade lite i torsdags när vi kom hem. Och Golbat dammade lite idag (hon är en utmärkt dammvippa!).

Har man nu möjlighet till en helt ansvarsfri dag innan allvaret börjar igen, utan några som helst dåliga konsekvenser, så ska man ta den. :) Punkt.



Vad ska ni göra resten utav kvällen nu då?


Skratta lite åt Bruno Bozzetto's klassiska kortfilm om skillnaden mellan italienare och resten av européerna kanske? :)
http://www.pandanet.co.jp/English/essay/europe_italy.html


Ni som inte har sett den måste se den. Ni som har sett den vill se den igen.

Så tills vi ses igen, buona notte! ^^

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tack för tipset om filmen. Jag åker till Rom nästa vecka, kan ju va bra att veta vad man har att rätta sig efter.



kram Lisa

2011-01-10 @ 17:57:24

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0