Luftanfall och flygekorrar

Ni vet de där dagarna när man vaknar upp och bara känner "idag gör jag nog bäst i att stanna kvar i sängen"?

En sån dag var det inte idag

Det var först efter ett tag som det sakta gick upp för mig att sängliggande förmodligen hade varit en bra idé.

Spindlarna.


Idag flyger de.

Ni vet, sådär i spindelnätstrådar, som de gör ibland.


Spindeln på bilden ovan försökte kidnappa mig medan jag åt frukost.

I godan ro satt jag och knaprade på min eminenta hårdbrödmacka med ost, och plötsligt känner jag hur små livsfarliga trådar, spunna av fel ände på en spindel, kastas över mig.

Eftersom jag är skitstark och rätt snygg så lyckades jag bryta mig loss, men tänk vad som kunde hänt annars!

Spindeln, som var grön, landade därefter i blomman som stod på bordet. (se bild ovan)




Inte långt därefter flyger nästa spindel förbi (Tilläggas bör att vi åt frukost utomhus. Vi bor inte i ett spökhus) och livsfaran är ett faktum.

De har uppenbarligen organiserat sig.



Jag överlevde, för er som undrar. Men det var knappt.


Därefter kom nästa problem.


All flygning hade gjort Pär inspirerad. Ni som följt bloggen ett tag kanske vet att Pär har väldigt lätt för att bli just inspirerad...



Efter approximativt 47 hopp behövde vi båda gå på toaletten och kom på en bättre lösning.





Pär klarar sig finfint själv nu, så vi kan lugnt hålla på med annat. Vi har inte tittat till honom på ett tag, men med sina bristfälliga flygkunskaper kan vi nog räkna med att han håller sig innanför tomtgränsen.

Än så länge har vi inte hört några grannar klaga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0