Lägesuppdatering

Stoppa pressarna! Fluffgänget bloggar igen!

Förlåt hörni.

Det har bara varit så mycket med Golbat och städning/resa till Dalarna. Nu är vi i Dalarna, och vi åker hem till Göteborg igen om sisådär en och en halv månad kanske.



Hur som helst, några av er kanske undrar vad som är fel med Golbat.

Det är så att vi tror att hon fallit från nån hög höjd i buren och landat riktigt illa. Hon är förlamad från midjan och nedåt.

Hon kan inte använda bakbenen eller svansen alls. Hon har reflexer kvar, så ibland kan de rycka till, men hon kan inte få dem att utföra några medvetna rörelser.

Veterinären sade i fredags att vi skulle avvakta i 7-10 dagar och hålla ögonen öppna efter minsta lilla förbättring.
Det kan nämligen vara så att hon bara är svullen i ryggen efter skadan och kommer kunna återfå rörelseförmågan igen.

Så det är det vi hoppas på.




I övrigt är Golbat faktiskt riktigt pigg.
Hon både äter och dricker ordentligt, och hon "springer runt" med hjälp av frambenen.

Hon verkar inte ha det minsta ont. På både gott och ont. Det hade ju varit ett bra tecken om hon hade känt något från bakkroppen.

Men vi avvaktar och hoppas. Och sköter om henne så gott vi bara kan.

Och under tiden får Smulan helt enkelt vara lite extra snäll mot sin syster.


Och jag ska se till att komma igång med bloggandet igen. :) Kram på er.

Kommentarer
Postat av: Andréas

Ojdå!

Jag lider med er, och jag hoppas verkligen att hon blir bra igen.



Hälsningar

Jag, Alice och Emma

2011-06-29 @ 01:56:02
Postat av: Stiftprinsessan

Nej, jag dör inombords! :'(

2011-06-29 @ 09:56:49
URL: http://www.stiftprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0