Luftballongernas återkomst

Nu är det sommar igen, vilket framför allt betyder en sak; luftballonger.

Jag måste erkänna att jag blir barnsligt förtjust varje gång jag hör det där ljudet, och jag bara måste rusa till fönstret för att se efter.
Det låter lite som en grävskopa som tar en skopa grus ur en stor grushög. Fast det är det ju inte.

Idag hann jag inte ta kort på den, vilket var synd, för den flög väldigt nära.
Så nära att...




Så jag får helt enkelt slänga in en gammal bild på Turkish airlines fantastiska självparodi, bara så ni förstår grejen; det är såna här som flyger utanför vårat fönster somrarna i ända.




Har ni också haft oförskämt bra väder idag, förresten?

Här i Göteborg var det 22 grader vid 11-tiden i förmiddags... i skuggan. Och gassande solsken.

Får verkligen hoppas på fler sådana dagar nu i juni. Känns som att jag inte riktigt kunde njuta av den fullt ut den här gången.


Grejen är att varken marsvin eller råttor hittar ut från lägenheten. Än mindre hittar de till nån strand.

Men det hindrar dem inte från att spatsera runt i badkläder och sjunga strand-låtar hela dagen.

Det är härligt med djur.

Varför skaffade jag inte bara en guldfisk istället? Guldfiskar pratar inte.




Lejonkungen var förresten helt rätt svar på gårdagens filmgissning! ^^


Här trodde jag att den skulle vara skitsvår för att de flesta inte sett lejonkungen sedan den kom ut, för... 17 år sedan?
Tji fick jag.


17 år sedan... Det känns rätt länge. Faktum är att just filmer är ett ganska effektivt sätt att få folk att känna sig gamla.

XKCD, en alldeles fantastisk webbserie, har faktiskt demonstrerat detta rätt bra:

(för att komma till serien, klicka på bilden eller här)

Jag är 22.

Shrek känns som igår.
...och jag som inte ens börjat pensionsspara än. :S

Kommentarer
Postat av: Elena

Jag är 25 och kommer fortfarande ihåg hur hett Jurassic Park var när jag gick i lågstadiet. Vi lekte med dinosaurier och låtsades vara arkeologier osv. Annat som var hett då runt 1992 var Alladin och Lejonkungen. Var tar åter vägen?

Btw vill jag också se en massa luftballonger!

2011-06-04 @ 10:07:43
URL: http://www.stiftprinsessan.se
Postat av: My

Det är tur att de inte kan sjunga till markoolios låt sommar och sol, annars skulle du fått skära av dig dina öron för att få tystnad.

2011-06-05 @ 22:46:47
URL: http://journalofagastronomiac.blogg.se/
Postat av: My

Förresten jag antar att din plan ifall dina studier inte leder till jobb är att jobba som luftballongsansvarig? :P

2011-06-05 @ 22:47:34

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0