Morgonmonster

Morgonens upptäckt: Dinosauriefåglarna är tillbaka.



Ni vet, de där fåglarna som kör sin never-ending-karaoke utanför vårat fönster tidigt som attan på morgnarna.

Det är ett speciellt ljud. Ett ljud som jag hittills enbart förknippat med dinosauriefilmer.

Tydligen är de flyttfåglar då alltså, för vi har inte hört dem på hela vintern.

Prisa våren.



Tack för alla gratulationer, alla ni som känner er träffade! ^^

Blev faktiskt grattad utav Golbat i morse också. Hon trippade morgonpiggt ut ur buren och gav mig en jätteliten råttpuss. På munnen.



Vad gulligt och vad äckligt. ^^


Smulan däremot har bara latat bort hela dagen.

Hon tyckte det kunde vara lämpligt att gäspa mig i ansiktet och somna om i morse när jag, trött som bara den, skulle bege mig till skolan för min föreläsning.

Sen dess har hon bara haft en sak att säga mig;



Jag tycker ju att det står ganska klart vilken råtta som får störst tårtbit ikväll.

Kommentarer
Postat av: Ingela

men snälla gumman, det är ju bara fiskmåsar....DÅ vet man att vintern är över...eller att feskebåten lagt till

2011-03-18 @ 21:44:29

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0