nnnnnmö0-

Sen Smulan skaffade facebook har hon blivit en sån besserwisser när det gäller datorer och internet.

När jag sitter i soffan med datorn i knät och råttorna springer runt bredvid mig brukar de ibland komma förbi och trycka på 500 knappar på tangentbordet. Ett problem som jag är säker på att de flesta råttägare med dator känner till.

Men igår när Smulan var uppe var det plötsligt inte 500 slumpmässiga knapptryck längre.
Nästan varje gång hon kilade förbi öppnade hon en flik med Firefox support åt mig. Som om jag skulle behöva support!

Sen ville jag titta på skojiga råttvideor på youtube, men då kom hon igen.



"nnnnmö0-"??



Nu fanns det ju uppenbarligen inget som hette nnnnmö0- på youtube. Men Smulan säger att det är för att youtube inte är tillräckligt 1337.

Smulan säger att alla som inte vet vad "nnnnnmö0-" är är n00bs och tanter...

Så jag är inte hippast i hushållet längre...

Jag är till och med en tant, vilket även Björne påminner mig om varje morgon via min alarmsignal ("Sniiigel säger att det är bara kärringar och pensionääärer som sover hela förmiddagarna... VAKNA!").
Et tu, Björne.

/Sandra, legitimerad n00b och tant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0