Utebliven camping och hästabstinens

Idag var råttorna på väg ut.

De hade bestämt sig.
De skulle bo med de vilda råttorna i vildmarken.

Dels för att det verkade soft, dels för att de tyckte att Göran (råttan på bilden i förra inlägget) var "sjukt snygg".



Jag ägnade hela morgonen åt att försöka förklara för dem vad vildmarken faktiskt innebär. Inga eluttag, ingen tv, ingen leverpastej, osv.

Men de var fullkomligt överens om att jag bara ljög
så att de skulle stanna och laga mat åt mig som de excellenta kockar de är. (Igår bjöd de mig på kokt falu rågrut med vaniljsås, socker och närproducerade "pepparkorn"......)



Det var inte förrän de läste Elenas kommentar till förra inlägget som de faktiskt trodde mig.


Så lite surmulna lämnade de tillbaka all campingutrustning de hade packat på sig...
Tält, sovsäck, matlagningsredskap och sånt där...


Jag tackar dig å Göteborgs brandkårs vägnar, Elena. ^^




Apropå kommentarer till förra inlägget: Lustigt att du nämnde ryktning, My. ^^

Har faktiskt haft lite hästabstinens på sistone, så jag har gjort lite sånt på råttorna. Ni vet, ryktat, kratchat hovar, longerat, flätat svansar... sånt där.

Och nu efter att jag och råttorna satt oss ned och pratat lite har det framkommit att det var en utav huvudanledningarna till att de ville rymma och bo som vilda råttor i vildmarken. ^^;

Jag antar väl att borstarna var lite stora och så... ^^;

Men de kunde ju sagt att de inte uppskattade det!






Haha, oj, märker ni också att råttorna ändrar storlek på olika bilder....? ^^

Ibland är de små som... ja, råttor, och ibland stora som en Bulbasaur.



Nåja, det är inget som vi på Fluffgänget kan rå för.

Det beror på växthuseffekten.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Hästabstinens kan vi råda bot på när du kommer hem hit i sommar. Du vet att vi har många kompisar med häst ^^

Krya på dig



Kram

2011-05-15 @ 07:48:42
Postat av: Stiftprinsessan

Åh, så skönt att få de eländet avstyrt!

Det skulle bli så trist utan tjejerna här, men å andra sidan skulle ju Pär och Snöff (och Edvin+dragspel) få lite mer spotlights på sig (bara det är väl en anledning för råttorna att hålla sig hemma ;))

2011-05-15 @ 18:35:08
URL: http://www.stiftprinsessan.se
Postat av: filippa , samesame but different '

fin blogg , allt bra ? :)

2011-05-17 @ 21:16:22
URL: http://filippamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0