Ägg och Barbossa

Brukar det här hända er?

Det är ett ägg. Som har rymt ur skalet under kokningen.

Själva ägget verkade vid första anblick dessutom sakna gula, men nej. Den fanns där.
Den hade bara blandat ihop det där med konvex och konkav.



Skitskumt. Äggen var visserligen rätt nära sitt bäst-före-datum, åt ena eller andra hållet.

Jag antar att jag här skulle kunna dra ett riktigt dåligt skämt om ägg som gått ut, både datummässigt och ur skalet, men jag besparar er det bara för att ni är så söta. :)




Det har tydligen börjat gå en ny Pirates of the Caribbean-film på bio, hörni.


Är det till och med nån som har sett den och kan berätta om den var sevärd?

En del av Fluffgänget har nämligen uttryckt en viss önskan om att få se den.

(Jag försökte verkligen låta bli att få med Golbat på bilden... Det där är banne mig inte normalt)



Nu är alla tentor över för min del. :) Inga fler förrän allra tidigast i augusti, vad jag förstår.

Så jag har nästan sommarlov. Bara en redovisning kvar att göra. På onsdag nästa vecka, om jag inte minns fel.

Skönt.

Både Edvin och jag är lediga imorgon, men det är faktiskt redan läggdags. Det blev inte mycket sömn natten till idag. Det var jag och genreglering långt in på småtimmarna.

Ingen höjdartaktik att plugga natten innan en tenta dock... brukar försöka undvika det, men med två tentor så sent som i måndags hade jag inte så mycket tid att plugga till den som var idag.

En (förmodligen) vis man, med oerhörda likheter med Jim Carrey, upplyste mig en gång om studieteknik. Hittills har jag bara provat delar utav den.
Men härmed vill jag avlägga ett försenat nyårslöfte; jag ska följa allt till punkt och pricka nästa termin.

Det kan funka. Jim Carrey säger så. Och Jim Carrey kan trots allt sjunga med rumpan.

Kommentarer
Postat av: Signe

Å vad skönt att alla tentor är klara och bara en redovisning kvar! Grattis, bra jobbat :)

2011-05-20 @ 00:13:55
Postat av: Ingrid

Så skönt det låter. Bra jobbat, Sandra, det här har du gjort bra! Njut av ledigheten idag båda två.

Kram

2011-05-20 @ 07:30:53
URL: http://www.ingridskallare.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0