Råfflor och Shmoo

Har inte så mycket tid att blogga idag, så jag slänger in ett par foton bara. :)

Har ju redovisning i skolan imorgon. Fick bara nästan sommarlov efter senaste tentan. Redovisningen jag missade när jag låg i 40 graders feber är kvar.



Idag åt vi våfflor och tittade på House. Vi hade lite vispgrädde och några ägg vi behövde göra av med, så det passade utmärkt. :) Gott var det dessutom.

Vi gjorde en råffla också.
Det är en liten våffla. För råttor.


Råttor gillar råfflor, speciellt med lite sylt och grädde på.



Igår kväll var vi ut en sväng på kvällen för Edvin skulle inviga en oeldad eld-devilstick.

Det gick bra. Huset står kvar.

Passade på att ta ett par foton med lång slutartid också, och gillade det här. Det ser lite ut som en fågel, va? ^^




Godnatt på er.

Nu ska jag fortsätta fixa med min power point-presentation om jästceller.

Just min presentation handlar om den intracellulära signalvägen från det att cellen detekterar ett feromon i sin omgivning tills det att den bildar en så kallad "Shmoo".


(Förstasidan till min presentation. Shmoo-bilden är snodd härifrån)

Ja, fenomenet är döpt efter seriefiguren av Al Capp. Cellerna blir att se ut ungefär som en Shmoo när de sträcker sig efter varandra för att "para sig" (eller snarare fusera). ^^

Är det någon som kommer ihåg Shmoo?

Tror den var stor i USA i slutet av 40-talet nån gång. Vet inte om den fick nåt genomslag i Sverige, jag var inte född då. ^^;
Jag kommer bara ihåg att jag såg "The new Shmoo" på Cartoon Network när jag var liten. ^^ Älskade den.

Kommentarer
Postat av: Stiftprinsessan

En fenix O.o

Var itne shmoo nåt sånt där spinoff-program från Flinta?

2011-05-25 @ 21:17:10
URL: http://www.stiftprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0