Biffgängets återkomst

Nu har jag äntligen kommit igång med gymmet igen, efter all sjukdom. ^^



Har bestämt att jag är frisk nog att träna nu.
Har slutat gå på penicillin och allt. Bara nåt skumt i halsen kvar.

Säkert bara en arbetsskada (hårboll).

Jobbet som fluffhövding kan medföra sådant.




Var hur som helst på gymmet för första gången på länge igår.

Och vilken skillnad det var!


För det första har de börjat bygga om lite smått.

För det andra svämmade gymmet över av jättemånga, jättesmå fjortisar. ^^; Kan bara anta att det har att göra med den där bikinisäsongen som de säger börjar om ett par veckor.

Detta märktes inte minst på Smulan, som fortfarande hänger med ibland och lyfter skor och diverse annat i omklädningsrummet.

När jag skulle hämta upp henne i omklädningsrummet efteråt så...


Tjejen som ägde sminket blev ganska upprörd. Om det var för alla små vita pälsstrån i maskaran eller det faktum att Smulan satt i sig hela läppstiftet vet jag inte.

Smulan har hur som helst utegångsförbud till i höst nån gång.




Lite husdjursrelaterad etymologi, förresten. ^^ Har ni nånsin funderat på vart orden "husse" och "matte" kommer ifrån?
Såg dem just skymta förbi i en bok om ords ursprung som Edvin läser, och de kommer tydligen ifrån orden "husbonde" och "matmor".
Föga förvånande kanske, men nu vet ni! :)

Kommentarer
Postat av: Stiftprinsessan

För ett par år sedan började jag fundera över husse och matte och kom fram till samma som Edvin (även om han minsann läste det!). HA! jag vann!

2011-05-04 @ 19:00:11
URL: http://www.stiftprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0