Nedringda

Hej på er!

Sitter instängd i sovrummet och bloggar idag.


Lite för att vi har soffsurfarbesök här. Två tjejer från Skottland, och de ligger och sover i vardagsrummet.

Men kanske mest för att inte Smulan ska få tag i mig.



Har gjort mitt bästa för att hålla mig undan idag. Hon lite grinig över vad jag skrev igår.




Jag kan till viss del förstå henne. Telefonen har gått varm idag.


Att Fluffgänget-Smulan skaffat pojkvän är en stor grej.
Kvällstidningar och tv-kanaler har ringt konstant sedan 7-tiden imorse.

Och Smulan vågar inte låta någon annan svara (inte sedan Golbat "råkade" berätta för en journalist att Smulan och hennes nya pojkvän kallar varandra för "Snuttifnutten" när de pratar med varandra), så hon har fått lov att ta alla samtal själv.


Hon har haft en hård dag. Och jag kan se hur det skulle kunna vara mitt fel.

Och även om hon mjuknade lite efter att ha fått lite skotsk pastagratäng i magen så tror jag att jag håller mig utom synhåll ett par dygn till. Bara tills det slutat ringa.

Man vet aldrig vad den där Smulan kan ta sig till. :S




Nu måste jag sluta blogga.

Det krafsar aggressivt på sovrumsdörren. Det är säkert den där nya skolboken jag beställde som äntligen har kommit. ^^
Bäst att jag går och öppnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0