Labbråttan Sandra

Hej! :)

Som ni kanske har märkt är bloggen lite inaktiv nu igen. Dagarna räcker helt enkelt inte till.


Jag hinner precis med att vakna, gå till skolan, komma hem från skolan, plugga och sen sova.

Ibland hinner jag inte ens med allt plugg som ska göras. Och hade inte Edvin varit en ängel och lagat mat åt mig hade jag säkert inte hunnit med mat heller. ^^;


Det är en tung labbvecka nu.
Bara labbar hela veckan. Varje labb är från kl. 8 till klockan 17. Och inför och efter varje labb är det många timmars jobb som ska göras.


Och så är man lite lagomt dåsig ibland när man kommer hem ifrån labbarna också. :P

Det är organisk kemi vi labbar med nu, så mycket av det vi använder gör en ganska dåsig om man råkar andas in för mycket.
Och imorgon ska vi labba med vår första kemikalie som är dödlig vid inandning. (håller tummarna för att folk är lite försiktigare med kemikalierna imorgon då. ^^; Igår var det lite si och så med det.)




Smulan har börjat nysa igen, förresten. Och så piper det lite ibland när hon andas.
Vi och veterinären tror att det kan vara mykoplasma igen, och sånt behöver man ju medicinera mot.


Fast nu är det ju så att Smulan inte gillar medicin, så det är klaaart att vi inte kan tvinga i henne nåt sånt!


Apropå absolut ingenting så fick hon ett brev på posten nyligen.



Sylt!
Som Smulan tycker så mycket om.


En riktig höjdare, tycker Smulan.


Ombudet har faktiskt varit här flera gånger redan. Och Smulan har ätit upp varje gång!



Och helt orelaterat kommer nu en topp-3-lista över världens mest lättlurade djur:

1. Råtta
2. Guldfisk
3. Småbarn



Nej, godnatt hörni. ^^
Ska upp kl. 06.00 imorgon och hantera livsfarliga kemikalier. :P

(Nervös? Jag? Ja, jo, igår höll en tjej upp en bägare med kemikalier alldeles under näsan på mig och bad mig titta på den. Märkligt kan tyckas, då dessa kemikalier egentligen inte får vistas utanför dragskåpen, än mindre under min näsa. ^^; Hääääää.....)

Kommentarer
Postat av: Ingela

Krya på dig, Smulipoff.

Ta hand om er, snart är det jullov så då får vi ta hand om er.... :-D

2011-11-17 @ 08:10:20

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0