Kändisporträttet: Pär

Idag tänkte jag att vi kunde publicera ett...


:)

Ni känner ju till alla djuren i bloggen ganska väl vid det här laget. Men det finns ju fortfarande så mycket om dem som ni inte vet!
Och ni ÄR ju nyfikna på små gnagares liv och förflutna. :) Vem är inte det?

Så jag tänkte att alla djuren ska få några minuter i rampljuset så att de kan berätta lite mer om sig själva. ^^

Och först ut är alltså Pär.




--------------------------------------------------------------------------



Exklusivt fluff-reportage


Vem är egentligen Pär?





Jag har stämt träff med Pär
hemma i hans eget vardagsrum en solig höstdag i Göteborg.
Jag har precis kommit hem från skolan och är lite sen.

När jag anländer till marsvinsburen sitter Pär redan och väntar. Han tvinnar uttråkat de gyllengula lockarna mellan fingrarna och tittar upp när jag knackar på.

"Jaha ja, det passar att komma nu!", hinner han kläcka ur sig innan han ser att jag har en stor näve försoningspersilja i handen.

Pär är nöjd.

Jag är nöjd.

Intervjun kan börja.




Pär berättar att han föddes den 16:e april år 2006 som "Kristallens Cyril". Ett spiffigt namn på ett spiffigt marsvin. När han kom till mig var han mest känd som "Pelle". Och sen bara blev det att vi kallade honom Pär.

Han bodde först hemma hos en tjej i Borlänge med sin kompis, men när hans kompis gick bort var Pär tvungen att flytta för att inte bli ensamt marsvin.

Så Pär packade sina väskor och flyttade hem till mig och Jammy (detta var långt innan vi flyttade till Göteborg och installerade oss i Flufflyan).

(ganska orelaterad arkivbild. Jag kan inte minnas att han hade den hatten på riktigt när han kom till oss)



Jammy, som nyss hade förlorat sin kompis Müssli, och Pär kom bra överens.


Jag vill ju minnas att Pär i princip blev Jammys lilla hund; följde efter honom vart han än gick. Och lade sig Jammy i det lilla trähuset för att sova så lade sig Pär ner alldeles utanför dörren.

Pär däremot hävdar att jag bara har dåligt minne.



Vad jag däremot vet, och som Pär vid tillfället för intervjun också medgav var sant, är att Pär, under den tid jag känt honom, gått igenom tre stadier.


Först i början genomgick han ett stadie som vi blev att kalla för "spökåldern".


Han var rädd för allt. Allt. Utom Jammy.

Och Jammy, som aldrig varit rädd för nånting, fick således agera trygghet åt den nya lilla klängväxten vid namn Pär.




Sen kom stadie två.


Pär hade vuxit till sig lite och morskat upp sig.


Det enda Pär var intresserad utav var att bossa över Jammy.

Det enda Jammy var intresserad utav var att sova och skita i att Pär försökte bossa över honom.

Det var en jobbig tid för alla inblandade. ^^;






Och så har vi tredje stadiet, där han är idag.



Majestätisk. Lite fåfäng. Vis. Och otroligt självsäker.

Försöker man sära på Pär och Snöff nån gång när de sitter och tjafsar så är det Snöff som springer därifrån. Pär sitter kvar med högt huvud och vad som kan tolkas som ett litet leende: "Jag vann igen".


Vilken personlighetsresa, va? ^^ Inte illa för en så liten kille.


Som avslutning på intervjun ställde jag ett par snabba frågor till Pär.
Och här får ni svaren!


Favoritmat: "Gräs. Och därefter persilja."
Favoritgodis i tv-soffan: "Ärtplattor"
Favoritfilm: "Sleepless in Seattle"
Favoritartist: "Babsan och Eric Saade"
Favoritkändis: "Maria Montazami"
Politisk åsikt: "Vad som helst utom Golbaterna"
Annan åsikt: "Ditt hår ser slitet ut. Du vet väl att jag är hobbyfrisör?"


Ja...
Jag hoppas att ni känner att ni lärt känna Pär ännu lite bättre nu. :)


Ett porträtt utav någon av de andra gnagarna kommer tids nog. ^^ Få se vem av kändisgnagarna bollen landar hos nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0