Skägg

Har ni hört om "No shave november"?

Jag hade bara hört lite grann om det. Nån enstaka statusuppdatering på facebook sådär.


Vad jag förstår
handlar det från början om att män ska låta sitt skägg växa under hela november för att sen ställa upp i en skäggtävling.

Så kan man ju göra det utan att ställa upp i tävlingen också, bara som en kul grej.

Men tjejer har också börjat tycka att det är en käck idé (Fast utan skäggtävlingen då. Jag tror tjejer annars hade varit i underläge där).


Så den korta versionen lyder såhär: folk rakar sig inte i november.



Det här var ingenting jag hade funderat särskilt mycket på. Brukar inte bry mig jättemycket om kampanjer och sånt som sprids via sociala medier.


(med undantag för bröstcancerfondens jippon med superhemliga kryptiska statusuppdateringar enbart för kvinnor (män får också bröstcancer. Ca 40 st om året i sverige, faktiskt) som är så hemliga att ingen ens kan berätta att det handlar om bröstcancer.  Där bryr jag mig.  Fast jag blir mest bara ledsen när jag ser det.  Skulle kunna skriva ett helt inlägg om bröstcancerfondens kampanjer...  Jag kan bara hoppas att de drar in sjukt mycket pengar genom allt det där, för annars ser inte jag hur det ska kunna vara värt det...)

(Missförstå mig rätt: Jag tycker att bröstcancerfonden är jättebra. Liksom alla andra fonder mot sjukdomar. Det är bara vissa av bröstcancerfondens kampanjer som jag har lite svårt att se seriöst på. Det handlar ju inte om sjukdomen längre...)


Men när det gäller just "no shave november" blev jag liksom tvungen att få upp ögonen.


Pär har nämligen gått med i det där.

När jag kom hem idag fick jag se det här:


...Jamen förstår ni inte? Betyder det här att Pär rakar sig i vanliga fall?!

Det känns som att jag blivit förd bakom ljuset. Lurad, liksom.

Jag antar att jag trodde att han inte rakade sig, helt enkelt.
Jag menar... han är den fluffigaste fluffen i flufflyan. Han försöker brotta ned mig varje gång jag ska till frisören för att klippning är, som han uttrycker det, "ett brott mot fluffpakten".

Och den här killen har alltså rakat sig varenda dag i över 5 år!


Jag var riktigt upprörd faktiskt. Ända tills jag såg...


...och nu bryr jag mig bara inte. Jag orkar inte.

Plötsligt har jag fått halva personalstyrkan på Tomteland som husdjur.
Men det är lugnt. Det är ju inte konstigt alls...

Bara några dagar kvar på november. Sen ryker skäggen.




Har ni tänkt på att det är första advent redan nu på söndag, förresten?

Helt sjukt.


(arkivbild från förra året. ^^ vi har inte tjuvstartat. Jag lovar.)





Sist, men inte minst, vill jag passa på att skicka världens största kram från oss allihop till Emma, Alice, Jennifer och Andreas. Vi tänker på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0