Dramatik och hö

Nu har det varit dramatiskt här i Flufflyan.
Igår kväll skadade Smulipuff foten.




Hon klättrade på gallret, och plötsligt fastnar hon med ena foten i gallret. Hon skrek jättemycket.
Jag rusade dit, men precis när jag kom dit lyckades hon ta sig loss själv.

Direkt efteråt ville hon inte stödja på foten... Men redan senare igår kväll kunde hon stödja på den och klättra, så det var nog inget allvarligt. Det gjorde nog bara ont alldeles efteråt.

Nu idag märks ingenting alls utav skadan. :)

Vilken himla tur!


Hon blev dessutom tröstad igår med godis och massage, så trots dramat gick hon nog och lade sig ganska nöjd och glad ändå. :)

Vi på Fluffgängetredaktionen hälsar en liten smulipuss till Smulipuff och uppmanar henne att klättra lite försiktigare i fortsättningen.




Senaste nytt på marsvinsfronten då.


Jo, jag fick ta ett snack idag med Pär och Snöff.
Det är så att deras bur varit ovanligt stökig senaste dagarna. Jättemycket hö, utspritt över heeela buren!

Det här blir ju lätt lite jobbigt när man städar buren, om man då råkar vara höallergiker, som jag.

Höt trampas ned i spånet och flätas ihop liksom, så man får lirka en hel del för att få upp det med spaden. Och då dammar det. Prosit.

Nu har jag gett marsvinen tydliga instruktioner om att höet skall hållas i ett hörn utav buren. Där ska det ätas, inte dansas på.



...givetvis kommer det inte hjälpa. :)
Jag känner de där två...
De är båda ungkarlar.

Så vi gör helt enkelt så att vi i fortsättningen lägger allt hö i en utav de små burarna (ni kanske kommer ihåg att marsvinens bur i själva verket är tre ihopsittande burar, en stor och två mindre).

Där kan de leva rövare bäst de vill utan att höt kan spridar ut på några större ytor. :)

Kommentarer
Postat av: Signe

Nämen :O Kram på puffen! och blås på tassen :) Det blir nog bra!

2011-10-10 @ 22:49:30

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0