Wordfeudvägledaren

Kul att några utav er läsare lade till mig på Wordfeud, förresten! :) Ni är ju supergoa.


Smulan har äntligen accepterat att jag spelar.

Ja, hon har till och med anmält sig frivillig som min personliga Wordfeudvägledare.

Hon är faktiskt vansinnigt bra på det.
På Wordfeud alltså.

Det pedagogiska kanske det ligger lite sämre till med...

(för er som inte spelar: 102 poäng är skitmycket)

Det är ju trevligt med en vägledare och så... Men hon säger liksom aldrig vilket ord jag hellre borde ta. Det skulle förstöra hela inlärningsprocessen, hävdar hon.

Jag vet inte jag... Men hon är bättre i foten i alla fall. :)
Man kan fortfarande se när hon går att hon haltar lite, men hon klättrar då som hon vill och känner för i buren. Och hon har inga problem att stödja på den.

Vi fortsätter hålla koll, men det ska nog inte vara någon fara. Inget som är brutet i alla fall.





För någon vecka sedan kom det ett stort paket på posten fyllt med obehandlat renskinn från råttgammelmormor.
^^

Så idag tänkte jag att jag skulle prova att göra en ros i läder.

Svängde förbi Wasséns i stan och köpte narvsvärta i rött och grönt, och såhär blev resultatet:

Har fortfarande mycket att jobba på... ^^;

Vill lära mig hur man formar läder bättre.
Som Fafne, en kille som åker runt på medeltidsmarknader med sitt läderhantverk. Han har gjort två rosor som han har bild på (här och här).

Men jag har ju en hel del läder att öva på nu, så det är ju bara att sätta igång. :)

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vilken vacker ros! Kanske också något att ha i källaren ...

2011-10-13 @ 09:22:39
URL: http://www.ingridskallare.se
Postat av: Lisa

Du är ju bara för duktig, allt du rör vid tycks forma sig väl, full av beundran av all din kreativitet.

Blås lite på den onda Smultassen från mig.

2011-10-13 @ 19:10:35
Postat av: Sandra & Monty

Snubblade över din blogg och måste säga att det är min nya favorit. Suttit och fnissat mig igenom en massa inlägg. Älskar teckningarna! Och det du skriver knyter ihop allt så himla roligt.

2011-10-15 @ 19:16:21
URL: http://lordmontgomery.blogg.se/
Postat av: mommo

Vaddå, lära dig att forma bättre? Den är ju kanonsnygg. Jag tycker att den är mycket finare än hans. Kul att renskinnet kommer till användning. Kramisar

2011-10-15 @ 23:18:46
Postat av: Einar Waern / Fafne

Hej, råkade snubbla in här och såg din vackra läderros, otroligt vacker. du borde vara väldigt stolt.

Mvh Fafne.

2011-12-10 @ 16:19:23
URL: http://www.fafne.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0