Halloween och Edvins nya nisch

Så igår var det halloweenfirande i Flufflyan. Trots att halloween egentligen är imorgon.

Men det betyder ju bara att man får fira imorgon också! ^^

Igår klädde vi hursomhelst ut oss.

Eddecooling var vampyr:



Och jag vaaaar... ^^


Jamen kolla! Glitterhandske och allt. ^^
Michael Jackson var rätt gissat.


Jag hade till och med skaffat svart hårfärg.
Sån där som man sprayar i och så tvättar man ur det sen.
Den funkade bra. På håret. Och, dessvärre, på resten av mig. Och på hela badrummet.


Vi fick panikmoppa golvet innan gästerna kom. Trots att vi bara sprayade i duschen så hade färgen mystiskt spridit sig till hela badrumsgolvet. Och ni som varit här vet att vi har kommunens största badrum.

Vi fick iallafall bort färgen från golvet. Men alldeles för sent upptäckte vi att om man lyfte på toalettlocket och kikade så var toalettringen, och undersidan av locket, mycket riktigt svart.
Hur?!

Lyckligtvis behövde ingen använda toaletten under hela kvällen.
(...hur?!)

Resten av kvällen ägnade jag åt att färga av mig på saker.

Jag ger sprayhårfärg -53 av 5 solar.

Men lite käckt var det ju ändå. ^^




Sen, när en matematiker, en ninja med ninjapinne och en flickvän till ninjan, utklädd med ett bandage över ena ögat (lek inte med ninjapinnar, barn!) anlänt så åt vi lite och kollade på skräckfilm. ^^


Men hörni. Det fanns ingen svart spaghetti.

Ingenstans. Ringde runt till varenda butik på hela Hisingen. :P

Så vi provade att färga själv. Det funkade faktiskt rätt bra. ^^
Ekströms collorit färgade vanlig spaghetti bra, men det blev mest mörkbrunt. Inte svart. Fast det syns ju inte om man dämpar belysningen. :P

Så körde vi på lite kaninmat också. ^^




Och kladdkaka. ^^



Och skräckfilmerna då? White Noise och Paranormal Activity
.

Den senare har jag velat se ett bra tag. Och den var bra. ^^
Rekommenderar den, även om de recensioner jag läst kanske överdrev lite vad det gäller läskighet. "Århundradets läskigaste film" är till exempel en överdrift. ^^;


Imorgon blir det halloweenfirande light. :)

Ni som hängt med ett år eller så vet att jag har ett irrationellt behov av att se "The Frighteners" med Michael J. Fox varje halloween.

Så även i år, kära läsare. Så även i år...





Appropå irrationellt...

Edvin har hittat en ny nisch här i Flufflyan. Edvin har blivit hem- och landskapsarkitekt för marsvin.

Alltså, det är rätt galet.

Man kan hitta honom ståendes vid marsvinsburen rätt länge och fundera på hur tunneln ska ligga i förhållande till huset. Borde de ha sitt tält idag, eller får de det imorgon istället? Om jag lägger gungbrädan där, använder de den då? (det gör de inte)

Och det ska vara nya konfigurationer varje gång.




Pär lovordar detta. Han tycker det är himla käckt att ha en egen inredare. Lite hippt och trendigt, dessutom. Nästan... Nästan som om det vore hemma hos Maria Montazami.





Fast det är klart. Det finns ju alltid två sidor utav en historia...

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Härligt! Dagen började med en skrattstund :))) Mums... så god kladdkakan ser ut. Snygg kostymering!

2011-10-31 @ 07:52:57
URL: http://www.ingridskallare.se
Postat av: Ingela

Härlig kladdkaka.....Finns det kvar till helgen? Hoppas....kan byta den mot en spånbal kanske :-D

2011-10-31 @ 10:45:33

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0