Kanelbullens dag

Ja, idag är det ju kanelbullens dag. :)

Ni har väl ätit en kanelbulle? Annars får ni bakläxa!

Det är ju trots allt bara kanelbullens dag en gång om året, så då får man unna sig.


Och fettisdagen också. Den är ju också bara en gång om året. Kladdkakans dag också. Ja, och jul. Och påsk. Och Eid al Fitr. Och första advent. Och födelsedag med tårta. Och alla andras födelsedagar med tårta. Och andra advent. Och tredje advent. Och den där dagen när folk äter bakelser med Gustav Adolf på. Och fjärde advent.

Allt det där händer ju bara en gång om året, så passa på! ^^

Det tänker råttorna göra. De älskar kanelbullar!



Det är lite som när man försöker äta skinkmacka bland getingar.

Skitjobbigt.




...vad är det med getingar och skinka, förresten?


Det är tydligen inte bara jag som varit med om att bli brutalt rånad utav getingar under en annars rätt trevlig skinkmackepicknick.

Det är ju inte som att det är deras naturliga kost.
Eller har jag missat något?




Å andra sidan är väl inte kanelbullar råttors naturliga kost heller.

Även om jag hittade en artikel på mitt skrivbord i morse, signerad av en "professor S. Mulan", som var av en annan åsikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0