Ett stort antal glassorter

Igår satt Smulan och läste i min kurslitteratur.

"Bra", tänkte jag.

Kanske är hon seriös med att skaffa sig en utbildning den här gången. Det skulle ju inte skada om hon skaffade sig ett välbetalt jobb och började dra in lite till hushållskassan också.

Men jag måste lära mig att alltid kontrolläsa böcker innan jag ger dem till Smulan...
Smulan missförstår allting så lätt...






Glas-sorter är det givetvis. Inte glass-sorter.

Men försök förklara det för Smulan... Smulan älskar glass!



I morse hade jag fullt upp med att försöka smita ut genom dörren utan att Smulan följde med.
Till slut lyckades jag genom att knyta fast hennes svans i ett bordsben.

Men imorgon kommer inte det att funka.


Smulan spenderade resten av dagen med att bada i vaselin. Det går inte längre att fästa henne någonstans.

Jag ligger minst sagt brunt till.


Jag har åtminstone sovmorgon imorgon, så jag har tid på mig att fundera ut nånting.




Labben vi hade idag handlade om att framställa ammoniumjärn(II)sulfat samt nåt annat salt som jag inte kommer ihåg vad det hette. Och inte glass.

Bara ifall ni tvekade.

Smulan tycker att ammoniumjärn(II)sulfat låter som en jätteintressant smak.
Hon undrar om det är ungefär som hallonsorbet.

Jösses ja. ^^;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0