Väska och slöfrukost

Hej igen! :)

Vilken respons på förra inlägget! Trodde ingen skulle orka bry sig om att läsa hela.
Tack hörni. :)

Hoppas verkligen att allt det där får ett slut snart.
För i övrigt är ju Backa ett helt underbart område. Och så får vi ju som sagt se massa luftballonger utanför fönstret! :)


Ja. Edvin fyllde ju år i tisdags. (han hälsar och tackar så mycket för gratulationerna i kommentarsfälten, förresten! ^^)

Och jag fick, i brist på andra bra idéer, tillåtelse att lägga ut en bild på den här:


Det är presenten han fick utav mig.
En bältesväska i läder att ha till medeltidskläderna.


Gjorde den själv, och det var jätteskoj! ^^

Hittar jag nåt ställe som säljer billigt läder vore det himla kul att fortsätta pyssla lite med det.
Har ju ändå köpt verktyg och narvsvärta (för att färga läder) och sånt nu.

Tjejen i butiken trodde att jag nog skulle behöva den stora flaskan med narvsvärta för väskan. Nu är väskan klar, och det märks knappt att flaskan är använd. ^^;

Ändå spillde jag en del...


Visste ni förresten att narvsvärta även färgar diskbänkar..? ^^; *host*




Råttorna blev nöjda när de såg den.


Nu kan ju de också vara med på medeltidsmarknader!

Detta har varit lite svårt förut. Folk på medeltiden gillade inte råttor nåt vidare, vad jag förstår.


Men nu kan de ju följa med nästan osynliga i väskan!


Råttorna visade en bild där man tydligt ser att två råttor precis går i väskan...




...och att vilket annat djur som helst, t.ex. ett marsvin, inte går i.



Pedagogiken i bilderna är tydlig.

Och det finns ingen anledning att vara källkritisk.
Råttorna hade ett intyg från någon professor S. Mulan som tydligt intygade studiens trovärdighet och äkthet.

Det ser ut som att råttorna, med stöd i vetenskapen, följer med på nästa medeltidsmarknad.



Dagens dåliga:


Min slöfrukost på ett sagolikt smuligt bakmaskinsbröd slutade i katastrof.


Jamen man äter ju inte smuligt bröd tillbakalutad i soffan om man har linne på sig.


Det säger ju sig själv.

Smulorna letar sig in under linnet och så är det ju bara att dammsuga hela golvet sen. Dessutom kliar det.


Jag behöver en polotröja till min nästa slöfrukost
. Eller en haklapp.

Att lära mig äta frukost som folk är inte ett alternativ.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Men ååhhhhh ... vilken fin väska du har gjort. Vad duktig du är. Har faktiskt lite skinnspill i källaren du kan kika på. Vet inte om det räcker till något stort men kan ju hoppas. Du får gärna lära mig också.

Var rädd om er!

2011-09-16 @ 08:04:52
URL: http://www.ingridskallare.se
Postat av: Signe

En säääl :D:D en säääl-väska :D:D:D Vilken fin!

2011-09-16 @ 09:27:50
Postat av: mommo

ÄBB, duger det även med ljust skinn? Det kanske ligger ett sånt och skräpar här nån'stans, som är för tjockt för smycken och remmar. Kramisar

2011-09-16 @ 17:54:03
Postat av: Malda

Värsta bästa bloggen jag hittade här! Har läst nästan allt... Golbat är min favorit alla dagar (ta åt dig Golbat!). Snart flyttar det in råttvalpar här hos mig, det blev för tomt utan. Två pojkar som gäärna vill ha namnförslag tittar med valpögon. Hos uppfödaren heter de Illidan och Malfurion, det är lite för avancerat.



Jag lovar att läsa alla inlägg för fluffisarna när de bor här.

2011-09-19 @ 21:38:38

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0