Kemi

Nu har jag börjat skolan!


Första dagen igår.

Lite därför det varit så tomt här i bloggen... Det första läraren gjorde var nämligen att ge oss en tenta på 50 sidor... tills idag. :P

"Jamen ni har ju hela 22 timmar på er att plugga!" löd peptalket från lärarens sida, sen var det bara att köra.



Den gick faktiskt bra.
:)



Den inledningen vill ju antyda att det här kan bli en rätt tuff kurs. Och det kanske det blir också. Vad vet jag.


Det är kemi vi läser nu. Och vi ska labba en massa.


Så det är en massa säkerhetsföreskrifter och förmaningar vi ska kunna utantill nu, så vi inte orsakar olyckor och feta explosioner.

Vilka kemikalier som inte får stå i samma dragskåp, vad man gör om man spiller syra på sig, vad man gör vid förgiftning/chock/brännskador, hur man undviker att hela skolan sprängs i luften, osv.

Och det är viktigt att få till allting rätt in i minsta detalj...



Vår föreläsare den dagen hade många målande beskrivningar av hur vi allihop far till himmelen om det går fel, och lite annat smått och gott.


Döden nämndes mer än en gång.


Men vad sjutton, det gör kursen lite mer spännande. :)
Och det kan nog behövas...



Kemi är inte mitt favoritämne.




Men jag har bestämt mig för att det ska vara kul från och med nu. Annars kan det nog bli tufft att läsa det varje dag i ett halvår framöver.

Jag har tänkt att jag ska börja plugga mycket mer hemma varje dag också och verkligen lägga krut på den här kursen. Som ett duktigt fluff.

Så om ni nån dag upptäcker att bloggen inte är uppdaterad kan ni trösta er med att jag förmodligen har fullt upp med att plugga rumpan av mig.
Och då kan ni grabba tag i en bit god choklad, luta er tillbaka i tv-soffan och skratta. :)


...eller juuuuust ja, ni kanske inte har choklad hemma. ^^

HÄHÄÄÄ! ;)



Apropå ingenting!
Jag hittade en femklöver för ett par dagar sedan.


Betyder det tur eller otur?

Hittade massor av såna när jag var liten. Och massor av fyrklövrar också. Så vad en femklöver än betyder så kanske det jämnar ut sig?

Hittade faktiskt en sexklöver en gång också! ^^



Apropå ingenting igen, har ni hört talas om post-it-kriget?


Det startade i Frankrike nånstans. Folk sätter upp post-it-lappar på fönstrena så att det ser ut som olika figurer.

På den officiella sidan kan ni se massor av bidrag:

http://www.postitwar.com/archive

Såg att Chalmers i Göteborg är med också. ^^

Har ni sett några fler såna där nånstans? :) Vart i så fall, och vad föreställde de?

Den där är den enda jag har sett.


Golbat säger att hon vill göra en, men hon fastnar bara med morrhåren i post-it-klistret. Och då blir hon så irriterad.

Kommentarer
Postat av: Andréas

Kemi är kul när man blandar ihop saker, teori skulle jag aldrig orka...



Elektronik däremot äger!

2011-09-03 @ 03:20:22

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0