Fluffgänget: Återkomsten

Min ritplatta gick sönder. Igen.

Kommer ni ihåg att Smulan gnagde sönder sladden på den förut?
Då fick jag hjälp av Andréas (Alice och Emmas husse. Alice och Emma är Golbat och Smulans systrar) som lagade den, och så var den som ny igen.

Men nu hände det alltså igen...

Hur och när vet jag inte. Jag har inte låtit Smulan komma nära ritplattan.



"Men Fluffgänget-Sandra, hur vet du då att det var Smulan som gjorde det?"




Ja, alltså... Vissa saker känner man bara på sig.
Smulan är faktiskt den enda gnagaren i hushållet som sysslar med sånt. Att tugga sönder sladdar alltså.

Dessutom har man, om man varit vaken vid rätt timmar på dygnet, kunnat bevittna skumraskaffärer kopplade till denna sladdbesatthet i Smulans del av råttburen.


Ändå, när man ställer henne mot väggen, är hon inte helt medgörlig. Jag har aldrig sett ett djur med ryggrad slingra sig så mycket förut.

Men vi är ändå rätt säkra på att hon är den skyldige.





Nu är ritplattan återigen lagad, som ni kanske märker.
Annars hade ni matats med fotoinlägg idag. :)

Skadan var inte lika illa den här gången. Jacket var inte lika djupt. Faktum är att det gick ström till plattan (den lilla lampan på ritplattan lyste), men den reagerade inte på pennan.

Så Eddecooling lagade den med lite tejp igår kväll.
Så nu funkar den igen alltså. ^^

Och vi ska göra allt i vår makt för att se till att det inte blir någon tredje gång för den lilla vitfluffiga terroristen med rosa nos.





Så vad gör vi på Fluffgängetredaktionen idag då?




Ja, Smulan har 40 minuters samhällstjänst efter sitt illdåd. Så vi har satt henne på att städa råttburen.

Sådär jätteduktig kan jag ju inte påstå att hon är. Hon har mest ätit pasta och kletat av sina pastaklibbiga händer på gallret. Men hon har ett par minuter kvar.


Golbat äter också pasta. Men det är lugnt. Golbat har inte samhällstjänst.


Snöff och Pär argumenterar som vanligt.
Finns visst väldigt mycket att diskutera inne i den där buren. Marsvinsvärlden är liten med spännande.


Och jag och Edvin... Ja, vi är bedrövligare än någonsin idag.



Jag tror att vi båda två är lite småförkylda. Och alldeles fruktansvärt slöa och gnälliga. Vet inte vad som hänt idag.

Vi är båda ungefär lika bedrövliga som Snapes dagbok (som återges fantastiskt i detta youtubeklipp! Är du Harry Potter-fan ska du se det. Men se det här först, annars är det en del man inte förstår.)

Men så länge det gäller för oss båda så är det ju lugnt. :) Det är dessutom bra mycket roligare att vara bedrövlig när man är två. ^^




Fick en jättetrevlig kommentar till förra inlägget från Malda som ska få hem två små råttkillar. :)


Råttkillarna skulle behöva ett par namnförslag, så jag tänkte att ni läsare säkert har några bra idéer! ^^
Ni totalägde ju på att ge namnförslag till bakmaskinen! (även om vi inte bestämt oss för vilket namn det blir än)

Såå... sitter ni på några bra råttnamn som ni vill dela med er utav? :)


---------------------
Mommo: ljust skinn funkar jättebra! ^^ Lädret jag använde till väskan var ljust först också.

Kommentarer
Postat av: Andréas

Heh, säg bara till om jag skall laga den igen, t.ex. ifall den lägger av helt...

2011-09-21 @ 16:44:05
Postat av: mommo

Skickar paket med skinn i morgon, torsdag. Kramisar

2011-09-21 @ 18:21:48

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0