Den fullständiga rapporten

SOM ni har väntat! Nu kommer ju fortsättningen på gårdagens cliffhanger! ^^

Ni listade snyggt ut att det var Dolph, även om Fluffgängetredaktionen med förtjusning läste råttmormors gissning. ^^

Den äldre herren var lite svårare. Faktum är att det inte var Jonas Darnell. Råttmormor hade rätt i att han borde vara lite yngre.
Honom har vi här:

För er som inte är så bevandrade i högklassig, sofistikerad litteratur så kan jag berätta att han tecknar serien Hermen Hedning. :) Karln är ett geni!

Det var han som hade gjort signaturen på mittenbilden i förra inlägget. ^^

Man fick välja vad han skulle rita. Jag ville ha Herman och en groda. Och jag FICK Herman och en groda. Vilken himla tur. :)



Men vem var då gubbe 1?


Ja, en ledtråd kan vara att vi, efter att ha stått i lång kö två gånger, fick den här att hänga på väggen:


Jamen det var ju den legendariske Don Rosa! ^^
(haha, lugnt, jag visste inte heller riktigt hur han såg ut innan. ;))


Don Rosa anses som en utav de två största Kalle Anka-tecknarna någonsin!
Har du nånsin prenumererat på Kalle Anka, eller läst åtminstone ett par tidningar, så har du garanterat stött på någon utav hans serier.
Faktum är att jag inte ens skulle behöva förklara hur stor han är. Så stor är han. :)


Jag fick skaka hand med honom dessutom. Edvin också.


Fast jag råkade tvätta mina händer när jag kom hem. Och Edvin ville gärna tvätta sina också. Men innan han gjorde det så petade han intensivt på en del utav dörrkarmen in till badrummet. (jag kanske tvingade honom)

Så nu finns Don Rosa-baskiluskerna bevarade här.
:)
Ni kan få peta på vår dörrkarm om ni vill. (20 kr)




Ja, och OM det nu skulle finnas nån läsare där ute som fortfarande är stöddig över att han har en bild på sig själv och E-type på facebook... så vill jag bara meddela att han just blivit totalägd. :)



HÄHÄHÄÄ! ^^






Resten av bokmässan var riktigt trevlig den också. :)


Så trevlig att vi struntade i att leta reda på Ebbot och Pagrotsky med Faktumtidningarna. Ebbot har jag sett live förut. Pagrotsky såg vi när vi var på väg från bokmässan på kvällen (han är rätt kort alltså..) och Faktum kan jag köpa av min vanliga, goa försäljare vilken annan dag som helst. :)


Ett gäng riktigt bra föreläsningar hann vi med, även om vi inte alls hann med allt vi hade tänkt gå på.



Fick med mig ett par böcker hem också.

Köpte faktiskt "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann". :) (Tack Elena för boktipset!)

I ett jättekul format! "Excess" kallas det visst.


För det första är boken skitliten. Inte mycket större än en mobiltelefon. Sidorna är bibeltunna. Men det bästa: texten står på fel ledd!
Det innebär att det är jättelätt att läsa när man ligger på sidan i sängen eller soffan. ^^

Fast det finns inte så många titlar i det formatet än. Och det är verkligen onödigt dyrt.... Så jag tar och nöjer mig med att ha köpt hundraåringen (som än så länge är en väldigt trevlig bok! ^^ Har läst ca 90 sidor. Tilläggas bör att hela boken är 570 sidor när den är så liten).




Skaffade två skräckisar också.


"Svenska kulter" (av Anders Fager) och "En hjärtformad ask" av Joe Hill.


Var rädd att jag skulle irritera mig på språket i den senare då den är översatt till svenska.

Joe Hills förra bok har jag på engelska. (Vet att jag iband har lite svårt för Stephen Kings böcker på svenska. Sitter bara och översätter varenda ord till engelska medan jag läser. Kings böcker ska helt enkelt vara på engelska)

Men det funkar faktiskt bra.
Har kommit till sida 205. Började läsa den och hundraåringen igår kväll.


Tur skolan kör igång igen imorgon så man tvingas läsa facklitteratur igen. :)
Det är kul att sluka böcker, men det är ju tråkigt att de tar slut så snabbt.








Javisst ja, vi fick ju godis också på mässan...


...

...

...är det någon som faktiskt tittat på hur godispappret till fruktkolorna "MAOAM" ser ut?!
Amen vad gör frukterna egentligen?!
Jag tog en bild, men jag lägger nog banne mig inte ut den. Jag har unga läsare. :P

Kommentarer
Postat av: Adam Solander

Era jäklar... Jag är fortfarande stolt över min bild på mig och E-Type!! Jag fick ju krama den svettiga karljäveln i alla fall. ;)



Don Rosa ser ut som en mysfarbror för övrigt! :)

2011-09-26 @ 14:11:56
URL: http://youtube.com/SolanderJuggler
Postat av: Ingela

Den andra gubben är visst Edvin!!!!

Nu har du fått tag på en otrolig bok, Hundraåringen.... Jag har läst den, rekommenderas starkt.

Kram

2011-09-26 @ 15:58:00
Postat av: Elena

Varsågod :D

2011-09-26 @ 16:29:11
URL: http://www.stiftprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0