Lita inte på Metapod

Hej!

Nu börjar det lugna ner sig igen i skolan snart. Har en dugga i övermorgon bara som jag måste plugga massor till. Men sen så!

Hoppas allt är bra med er. :) Ska ni hitta på något särskilt idag, sista april?

Jag och Eddecooling ska bege oss in till centrum och kolla på Chalmerscortègen. Alltid lika kul.
Ska ta lite bilder så kanske det dyker upp nån här i bloggen sen. :)



Här i Flufflyan är allt bra!
Det har ju börjat växa ordentligt med gräs, så Pär dansar på små rosa moln hela dagarna. Han ÄLSKAR gräs.
Som alla marsvin. :P

Annars brukar ju regeln för vad Pär uppskattar vara "ju dyrare, desto bättre".
Persilja är skitdyrt, så det älskar han.

Men till och med persiljan får erkänna sig slagen när det kommer till gräs. :) Det tackar vi studenter för!



Råttorna växer
. Otroligt snabbt! 178 respektive 163 gram vägde de i förrgår. Snart fullvuxna ju. :P
Måste vara laxlasagnen.
Känns som att de är större på eftermiddagen när man kommer hem än de var när man åkte på morgonen. ^^;


Det går rätt bra med pott-träningen också. (För mycket information kanske? Äsch. Vi är Fluffgänget. Djuren här HAAAR inget privatliv! Och ni, kära läsare, är härdade.)

Nej, men Luva är nog att räkna som utexaminerad. ^^

Metapod däremot är det lite klurigt med...

Hon VERKAR rumsren. För det mesta.

Men så fort man ska till tvättstugan...



Detta nyfunna intresse för tvättstugan ses som något positivt av mig och Edvin.

Det är bra att råttorna vill följa med och se lite nya grejer, känna lite nya lukter... Dessutom är det skittråkigt att gå till tvättstugan. Det är skoj med sällskap.

Dessutom lovar Metapod dyrt och heligt att hon inte tänker göra något äckligt.

(Det är en standardprocedur. Våra råttor måste ALLTID lova det innan de får komma upp.)


Men väl framme i tvättstugan bryter helvetet lös.




Metapod är INTE helt rumsren.

När Metapod säger att hon är det så ljuger hon.


Så jag har nu lagt till ännu en punkt på min att-göra-lista.



Jag hoppas att det ska förhindra framtida katastrofer.




Vi var en liten sväng till Slottsskogen igår, förresten.
Jag med kameran och Edvin med jongleringsprylar.
Och nu vet jag hur påfåglar låter.


Har ni sett filmen "Upp"? Påfåglar låter precis som Kevin/Kenneth.



Älgarna var förresten ute och softade lite när vi var dit också.



Jag lämnar det lite öppet om huruvida älgen bara var trött eller om ni som inte var där faktiskt missade världens enda skönsjungade älg. :)

"It moost have been love, but it's ooover nooow..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0