Luva och Metapod

Hejsan!

Nu har vi hunnit bekanta oss med råttorna i två dygn. Och det är väl dags att ni också får bekanta er med dem. :)

Jag lovade ju igår att jag skulle ta en bild på Luva (Palm's Ain't she sweet) också, och här kommer den! :)



Lockig!! Så nu är vi två. :)

Helt galen är hon också.



Flyger runt i buren som en liten kanonkula. Eller gräshoppa, kanske. Man ser vart hon startar och man ser vart hon stannar. Allt däremellan går för snabbt för att uppfatta.

Och hon älskar att brottas med Edvin!
Fast Edvin är ju lite starkare än vad hon är, så han vinner nästan alltid. (Notera: Nästan alltid)



Och det är ju lite jobbigt för Luva. Men Luva har kommit på ett system.

Direkt efter att hon förlorat en brottningsmatch mot Edvin...


...så skuttar hon iväg och brottar ner Metapod, som är lite mindre än henne, istället.

Hon vinner inte alltid då heller, men betydligt oftare än vad hon vinner mot Edvin. Problemet löst, egoboost: check!




Igår kväll låg Metapod och sov i min famn.
Väldigt fint. :)

Men så upptäckte vi en underlig liten egenhet hon har... Såhär va...
Först låg hon såhär:



Sen låg hon såhär:




Och sen såhär:




"Jaha", säger ni.
"Men Fluffgänget-Sandra, jag vänder ju också på mig när jag ligger ner! Det är väl ingen underlig egenhet... eller?"

Jo men såhär, kära läsare... Det är inte själva liggställningarna som är underliga... Det är det som händer emellan dem.
Hur hon byter ställning.

Det går till ungefär såhär:



Alltså, jag skojar inte.

Man känner att hon kastar sig upp i luften, från liggande ställning, sen landar hon igen i en annan ställning.
Skitskumt. Ska de göra såhär?


Glad påsk på er, förresten! :)
Nu ska vi kika på film och chilla lite. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Rosalie

Vilka söta små råttisar! :3

2012-04-07 @ 22:49:04
Postat av: Signe

Haha, spännande egenhet! ^^ Så otroligt söta de är :) Sista sovbilden är ju bara hur mysig som helst ^^

2012-04-08 @ 08:03:16
Postat av: Cacci - En katastrof med glimten i ögat!

Ska bli sjukt kul o följa dem nya råttisarna :D


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0