Chicko-inlägg igen. :)

Hej pluttisar!

Igår på annandagen var vi till Korsån och hälsade på råttgammelmormor och Chicko.
 
Chicko hade hunnit vila upp sig lite sedan julafton, så han var pigg igen. Han brukar kunna bli rätt trött av att umgås med oss.
Varför vet jag inte. Det är ju faktiskt han som är dryg
 
 
Hur som helst, ni vet palt?
Jag är liksom inget stort fan utav just den maträtten.

Det är blod.
Och mjöl.
Och man äter det med smör, för annars smakar det mest bara makaroner.
 
 
 
Det har visat sig att Chicko inte är så tokig som han ser ut. :) Chicko fick nämligen smaka palt, för det fanns på julbordet.  
 
Chicko. Ni vet, hunden som äter precis ALLT (utom hundmat).
 
Ja... han åt det inte. :)
 
Eller, jo, han försökte flera gånger. Men han kunde liksom inte förmå sig att svälja. :)
 
Goa hund.
 
 
 
Sen, på kvällen när vi skulle åka därifrån såg det ut ungefär såhär:  class=

Och lät ungefär som den mest bedrövade valp du kan tänka dig.
 
Tänk dig en valp som sålt ALLT smör, tappat ALLA pengar och dessutom har nageltrång.
 
 
Det är alltid lika hjärtskärande att se på när Chicko upptäcker att folk ska åka ifrån honom.
Jag menar, allt Chicko vill är att alla människor på hela jorden ska vara samlade på ett och samma ställe och aldrig nånsin gå därifrån.
Är det verkligen för mycket begärt??
:)
 
 
 
Men nu ska jag lägga mig så jag slutar hålla Eddecooling vaken.
Han ska upp rätt tidigt imorgon, för Mareld ska träna inför en eldshow.
 
De ska showa i Borlänge på lördag och i Hedemora på söndag. Sväng förbi och kika, vetja. :)
 
Lars Johannesson ska visa upp fyrverkerier också. Kl.15.30 till 16.00 båda dagarna. Info finns under nyheter på LJ fyrverkeriers hemsida; www.fyrverkeri.eu.
 
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Emmy

Jag måste fråga en sak.... Vem är chico??? Jag vet att det är en hund... Men ja... Inte mycket mer än så.

Svar: Hej! :) Chicko är min mormors hund. Han är född i februari i år och var så pass fluffig att han fick bli hedersmedlem i Fluffgänget. :) Han är en korsning mellan tibetansk spaniel, pudel och papillon.
Fluffgänget-Sandra

2012-12-28 @ 15:19:56

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0