Snö

Hej!
 
Hemskt ledsen för det långa uppehållet. Det har varit lite jobbigt ett tag.
 
Har under en period haft ångest som börjat ge fysiska symptom, vilka blev mycket värre för att par veckor sedan.
 
Har sedan dess stundvis haft lite svårt för att vara ensam hemma, vilket gjort att jag dröjt kvar i skolan eller på stan när Edvin kommit hem sent. Ironiskt nog är det svårt att finna plugg-ro i skolan, så när jag väl varit hemma har det varit mycket fokus på plugg.
 
Det, och annat, har lett till att jag haft lite mindre tid (och inspiration) till att blogga än vanligt, så därför har det varit lite tyst här.
 
Men nu går det åt rätt håll med det där.
Vissa dagar är fortfarande jobbiga, men andra dagar märker jag nästan ingenting under större delen av dagen.
Och jag hoppas kunna se till att blogga MINST en gång i veckan fram till jul, och förhoppningsvis oftare ändå efteråt. :)
 
Men strunt i det där nu! :) Det fixar sig, som allting annat.
Tyckte bara ni förtjänade en förklaring till varför jag helt plötsligt försvann i ett par veckor. Vet inte om jag någonsin haft ett så långt oannonserat blogguppehåll förut. ^^;
Förlåt!
 
 
 
Har ni någon snö där ni bor, förresten? :)
 
Gissar på "Ja". Verkar vara snö i hela landet nu.
 
 
Jag vet inte om råttorna har sett snö förut. De är ju födda i mars, så rent hypotetiskt antar jag att de skulle kunna ha sett snö.
 
Men de verkar åtminstone inte komma ihåg det.
 
Det var världens liv på råttorna i morse när de vaknade. Och de väckte oss.
 
Och mycket riktigt. På marken låg ett några centimeter tjockt vitt täcke.
 
Då gäller det att se till att ta sig till skolan i tid.
Det finns alltid en överhängande risk för "snökaos" hos västtrafik. Bussen var lite sen, och det var en del större ansamlingar av spårvagnar här och var runt om i stan, men annars tror jag västtrafik klarade sig rätt bra i år. :)
Bra jobbat, pluttisar!
 
 
 
Jag hämtade förresten ut två gratisbiljetter till bio idag! :D
 
Har äntligen lyckats bli guldmedlem i bioklubben, så nu är det gratis förhandsvisningar som gäller. :) Lyx!
 
För någon vecka sedan såg vi förhandsvisningen av Argo, och nu på torsdag blir det förhandsvisning av Beasts of the southern wild. Kan inte annat än att rekommendera bioklubben om du går på bio relativt ofta (och om du bor nära en biograf där de brukar köra förhandsvisningar). :)
Superspiffigt med gratis bio!
 
 
 
 
Edvin kom just och kramade om mig och sade "Tack!".
 
Fick lov att fråga varför.
Jag menar, jag kan inte minnas att jag utfört något hjältedåd under de senaste 40 minutrarna när jag suttit här och bloggat.

Det visade sig dock att tacket gällde maten jag lagade tidigare idag. Kyckling i apelsin- och currysås. (Är det ens en riktig maträtt? Gott blev det i alla fall.)
 
Edvin proklamerade nöjt: "När jag rapar smakar det apelsin. Det smakar jättegott!".

 
 

Kommentarer
Postat av: Solander

Naaaw! Va gullig Edvin är! :D

2012-12-03 @ 23:31:07
URL: http://www.mareld.nu
Postat av: Ingrid

Ni är gulliga båda två :D
Kram på er!

2012-12-04 @ 19:52:44
URL: http://www.ingridskallare.se
Postat av: Lisa

Ta väl hand om dig. kram på er alla fluffisar

2012-12-04 @ 21:29:34
Postat av: Elena

Naaw, snuttegullena då!
Ångest är skitjobbigt, en jäkla räka att råka ut för när det blir så att man inte kan fungera normalt... Kram.

2012-12-04 @ 23:09:57
URL: http://www.stiftprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0