Smulan

Hej på er...

Jag har jättetråkiga nyheter.

Älskade lilla Smulan har fått somna in.



Det hände i fredags när vi var hos veterinären, men jag har inte orkat blogga om det tidigare.


Vi åkte till veterinären för att hon hade fått svårt att gå, fått dålig balans och ville inte äta. Och väl hos veterinären fick vi veta att hon även hade det tungt att andas.

Vad det berodde på var veterinären inte säker på. Kanske tumör, kanske infektion. Men veterinären tyckte inte att det fanns något annat att göra än att låta henne gå.



Vi saknar världens underbaraste lilla Smulipuff så mycket att det gör ont...



Golbat saknar henne väldigt mycket.
Hon har varit nedstämd och trött hela veckan. Vi tillbringar så mycket tid med henne som vi kan. Hon får sitta i mitt knä flera timmar om dagen och äta godsaker under tiden så att vi vet säkert att hon får i sig näring.



Är det någon av mina läsare som kan ge oss lite vägledning nu?

Jag vet att många utav er har råttor.
Vad ska man tänka på när en råtta blir ensam? Och jag har hört en del om att råttor måste vara minst två. Hur förhåller vi oss till det? Behöver Golbat en ny vän? Och i så fall, vad måste man tänka på då?

Vi är helt vilse nu, men vi vill att Golbat ska få det så bra som möjligt. Alla tips och råd mottages tacksamt.
Min mailadress finns under "Kontakt" högst upp på sidan.

Har ju haft marsvin i alla tider, men det är första gången jag råkar ut för det här med råttor. Det känns som att det är lite mer invecklat, Golbat och Smulan hade en djupare relation än vad marsvinen brukar ha haft...




Jag kan fortfarande inte fatta att hon är borta, trots att det gått en vecka...


Tack finaste Smulan för den här tiden!

Vi kommer aldrig glömma dig. ♥










Kommentarer
Postat av: Stiftprinsessan

Snuttgumman :(

2012-02-17 @ 07:20:57
URL: http://www.stiftprinsessan.se
Postat av: Sandra & Monty

Styrkekramar till er <3



Med risk att låta okänslig: Vet inte var du bor, men om du är intresserad så har jag en nakenfis till salu som är social och pussig.

2012-02-17 @ 07:59:05
URL: http://lordmontgomery.blogg.se/
Postat av: Lisa

Lilla Smulisen, vila i frid. Mitt hjärta gråter.

Tröstkramar till övriga fluffisar



kramis Lisa

2012-02-17 @ 19:02:32
Postat av: Anna

Vila i frid Smulan :(



Hur gammal är Globat?

Om golbat är gammal och ni inte vill ha mer råttor så skulle jag haft henne ensam men fått mkt uppmärksamhet.

Är golbat ung bör hon ha kompis eller omplaceras.

Vill ni ha fler så tycker jag att ni ska hitta en kompis i samma ålder eller 2 nya busungar som kompisar. Allt beror på om ni vill ha råttor eller inte.

2012-02-17 @ 21:16:50
URL: http://anku.blogg.se/
Postat av: Cacci - En katastrof med glimten i ögat!

Alltid jobbigt när djur går bort, min lilla Tilda lär somna in snart då hon är smådålig men inte så att hon lider. Vill du fortsätta med råttor kan du alltid skaffa två små bebisar, men se till o städa o möblera om i hela buren så att Golbat inte får sitt "revir" för att två nya ska kunna flytta in, jag har haft råttor i över 6år nu och har hela tiden placerat ihop nya flickor med varandra. Det kan pipas en del i början men det är absolut ingen fara så länge det inte blir några sår och så. Se även till att dem får hälsa på varandra i någon timma på neutralmark, tex sängen. Och sedan börja med att låta småttingarna utforska buren och sedan släppa in Golbat och ha massa färsk mat och godsaker på dem kan äta tsm! Hoppas de löser sig :)

Postat av: Maria

Naaaw, vad söt den va, synd att den är död ;'(

2012-02-20 @ 12:46:09
URL: http://http:/smilethatsmile.blogg.se
Postat av: kajsa

Jag beklagar sorgen.

Moster molly hälsar till Goldbat.



Om Goldbat är vid god hälsa så kanske hon lever länge till, men det kommer hon bara göra om hon får sällskap av en annan råttkompis.

Dock verkar det lite svårt att uppskatta hur länge det kan tänkas bli, hennes moster är gammal och vid god hälsa. Dock är hennes mor och en bror och tre systrar redan i himlen.



Jag hoppas det här svaret hjälper.



2012-02-25 @ 15:53:28
Postat av: Lisa

Hej! Synd att Smulipuff är borta... <3 Jag har själv två råttor, (som inte är gamla, köpte dem 21/10-11), men jag har läst någonstans att en "gammal" råtta kan acceptera en yngre råtta... Kanske är värt att kolla upp?

//Lisa

2012-02-27 @ 15:02:19
Postat av: Rosalie

♥styrkekramar i massor!♥ Beklagar sorgen...

2012-03-04 @ 16:16:15

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0