Marsvinsdressyr

Hej på er!

Ledsen för det glesa bloggandet. Det har varit en del skoljobb, och kommer nog bli det en vecka framöver också.



Dessutom har vi ett nytt tids- och resurskrävande problem här hemma...




Jamen det är såhär va... Edvin tycker att det är superspiffigt att dressera marsvin.
Det är tur att han måste vara i skolan på dagarna, annars hade vi en liten cirkus här hemma.

Hur som helst; Edvin har lärt Snöff att om han hoppar upp på taket på det lilla trähuset i buren så får han godis.

Så nu gör Snöff det. Utan att tveka. 24 timmar om dygnet.



När man kommer hem från skolan hoppar han dit. När man sitter och äter hoppar han dit. När man har bråttom till precis vad som helst hoppar han dit.

Sen tittar han surt på en tills man kommer med den där belöningen.



Såhär i efterhand funderar man på om det verkligen var så att Edvin dresserade Snöff
, eller om Snöff helt enkelt dresserade oss.






Idag hade vi labb.


Vi skulle identifiera mutanter av masksorten C. Elegans.
Sen skulle vi lära oss att flytta på en C. Elegans.

Det är alltså en sanslöst liten mask. För att plocka upp den behövs mikroskop.

Jag tror att jag mosade min lite... Den rörde sig inte på en halvtimme, i alla fall.

Men sen vaknade den. Och det visade sig att Börje inte var en hane, utan en hermafrodit! Han hade lagt 5 ägg. Spiff!

Sen ville labbassistenten att jag skulle slänga Börje när labben var slut...
:(



Vart Börje är nu förtäljer inte historien.
Men oroa er inte, jag kan lova att han mår finfint.....

^^



*host* jaaa....

Två irrelevanta foton för att distrahera er:





Godnatt. ^^

Kommentarer
Postat av: Adam Solander

Hoppas bilderna är hela irrelevanta för annars skulle jag tro att du släppt ut en muterad mask i skogen. Du har väl sett i alla möjliga faktadokumentärer vad som händer med muterade djur! Kolla t.ex. nutidsmagasinet Teenage Mutant Ninja Turtles. Praktexempel på vad som kan hända!

2012-02-06 @ 16:13:31
URL: http://youtube.com/SolanderJuggler

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0