Lejonkungen

Idag var vi på bio!

De har ju gjort en 3D-version av Lejonkungen. Och eftersom Lejonkungen är världens genom tiderna bästa film så måste man ju se den! ^^

Så Edvin och jag kikade på den idag.


Fast när vi bokade biljetterna fick vi en överraskning.
Den föreställning som börjar allra, allra senast börjar kl 15:30.

Alla andra filmer går ju mycket senare. Vi funderade vad detta kunde bero på. 15:30 var ju lite tidigt för bio, tyckte vi.
Så gick det upp för oss: Biografen ser Lejonkungen som en barnfilm. Den kan inte gå senare än 15:30, för sen ska alla barnen sova.



Attans.




Det var ungefär då vi också insåg att hela salongen skulle vara fylld utav barnfamiljer. Och så vi.
Tre miljarder barnfamiljer.... och så vi.


Jamen lite pinsamt kan man ju tänka sig att det skulle bli!



Nu är ju Lejonkungen en klassiker, och dessutom en Disneyfilm, så det är okej att gilla den. Så pass mycket att man ser den på bio trots att man redan sett den 500 gånger. Även om man är vuxen.
Men ändå.


Det var då den kom. Snilleblixten. Vi tar med oss Smulan!



Jamen det gick ju smidigt! ^^



Eller... ja, det kanske beror på vem du frågar.
Smulan ägnade början utav filmen åt att bada i folks popcorn och ge småbarn psykiska men för livet.

"Men Fluffgänget-Sandra, varför ser småbarnen ut som bowlingkäglor?"

Jag... jag vet inte.


Smulan lugnade hur som helst ned sig när Timon kom in i filmen.

Ni vet, Timon... Den berömda afrikanska skådespelaren som Smulan var kär i när hon var yngre.


Smulan säger att hon absolut inte är kär i honom längre. Smulan säger att det är töntigt att vara kär i filmstjärnor.

Fast jag vet inte jag. Tre gånger under filmens gång fick jag springa ut och hämta nya haklappar åt henne för hon dreglade så.

Men det kan ju förstås ha berott på mycket annat.
Lukten av popcorn. Småbarnen (man blir som man umgås). Rabies.
Ja, lite vad som helst faktiskt. Jag menar, jag är ju ingen doktor direkt. ^^;




Vill passa på att utfärda en varning för extrem torka, förresten.
Bloggtorka.
Jag har tenta på onsdag och har mina skäl att misstänka att det inte blir något mer bloggande nu förrän onsdag kväll.
Jag kan ju ha fel. Det beror på hur det går med plugget. Men håll inte andan, hörni. ^^;

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Signe

Lycka till med tentan! :)

2012-01-15 @ 09:12:44
Postat av: Ingrid

Håller tummarna för tentan. Lycka till!

2012-01-15 @ 09:45:19
URL: http://www.ingridskallare.se
Postat av: L

Hej gulleplutt! Skriv din text här!

2012-01-15 @ 11:59:53
Postat av: L

Wops. : S Råkade klicka på enter. xD Ledsen för det. X3 Jag klarar mig inte till på onsdag. Jag måste få läsa bloggen. TT^TT Men lycka till med tentan! : )

2012-01-15 @ 12:02:45
Postat av: Lisa

Lycka till med tentan, då får jag hoppas du får lite studiero. Psst, fråga vad Smulan gjorde när ni var i Dalarna. Är ni säkra på att hon var där hela tiden. Jag såg henne nämligen här i Göteborg med några snygga herrar med röda luvor:)

2012-01-15 @ 18:47:35

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0