Snö i Göteborg

Nu var det rätt länge sen det var ett inlägg om att råttorna klagade på något, va?

Ja, de har hållit sig rätt nöjda. ^^ Ovanligt nöjda, faktiskt...

Men idag sprack det. Golbat upptäckte något.
Och blev skitsur.


Jamen det var ju julgranskulan.

Det verkar inte bättre än att deras julpynt, en liten julgranskula, fortfarande sitter uppe.



Jag förklarade för Golbat att julen varar än till påska.

Golbat förklarade för mig att jag är en latmask som inte plockat bort hennes julgranskula.
Sen kastade hon majs och brödbitar omkring sig, som en pytteliten men jättearg bollmaskin.

Ja, allt det här snacket om kamphundar som flippar är ju ingenting.
Ni skulle se en råtta när den blir riktigt irriterad.



Här i Göteborg har det kommit snö nu, förresten!


Igår snöade det ganska mycket, så såhär såg det ut då:


Idag låg snön fortfarande kvar på marken, men hade försvunnit från träd och buskar.

Så när jag tvingade Edvin att följa med mig ut och fota lite så såg det rätt grönt ut ändå:


Jag kanske tvingade honom att fotas också...

(Stackarn. ^^; I en värld där så många gör precis vad som helst för att få ställa sig framför en kamera och kalla sig "modell" vill Edvin helst bara sitta under sin kork-ek och luukta på blommorna... Men se det får han inte!)



Men jag menar... nåt måste jag ju ha att fota ute.

Och Golbat vill ju som bekant inte gå ut över huvudtaget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0