Calypso

Hej på er! :)
 
Kommer ni ihåg förra inlägget? Det där jag klagade på att Luva äter på toaletten?

Kommer ni också ihåg att ni tänkte "Men Fluffgänget-Sandra, är du inte lite fessig nu? SÅ mycket kan hon ju inte hållit på att det störde din nattsömn i nån omfattande utsträckning."?
 
Beskåda:
 
Hon höll på ett tag, skulle jag vilja påstå.
Så nu har toaletten en nödutgång.
 
Vad bra. ^^;
 
(Ni kan vara lugna, hon spottar ut plasten när hon gnagit loss den. :) Hon sväljer den inte. Lite sunt förnuft har de, råttorna)
 
 
 
 
Förresten.
Ni vet hur det alltid blåser i Göteborg?
(För er som inte vet kan jag berätta att det alltid blåser i Göteborg)
 
 
Och ni vet hur det här alltid är till ens nackdel.
 
 
Jamen, till exempel...
Det är helt värdelöst att fixa håret i Göteborg.

Speciellt om man är lockig.
 
Det kan hända att man får till det hemma nån enstaka gång...
 
 
Men när man sedan går utomhus för att åka till skolan så är det kört.
 
 
Och på vintrarna, när det kommer världens stormvind så fort man går på den allra halaste isfläcken.
 
Och när folk som går framför en försöker spotta på marken, då kan du lita på att det kommer en stark vindpust.
Loskan erövrar kvickt splendida flygkunskaper och kommer farandes i ansiktet på den som går bakom.
 
 
 
Hursomhelst så tänkte jag att man för en gångs skull kunde dra lite nytta utav den där aldrig sinande vinden.
 
Så jag skaffade en drake! :D
 
Hon heter Calypso, och hon är en sån två-linorsdrake som man kan styra och göra tricks med. ^^
 
Fast det där fotot blev inte så bra. Man ser inte så tydligt hur hon egentligen ser ut.
Så jag ritade henne åt er:
 
Men sedan Calypso flyttade hem till oss så har det ju knappt blåst nånting! Alls!
 
Lagen om alltings jävlighet. (Jag lovar att vart jag än bor i världen så är jag immun mot orkansäsonger så länge jag har en drake som jag känner för att flyga med)
 
 
Men idag blåste det faktiskt rätt bra för första gången på länge. ^^
 
Så vi flög lite, Calypso och jag.
 
Hon var superduktig.
 
Vi övade lite störtdykningar och sånt. Superbra för att skrämma småbarn och jaga katter!
 
 
 
...Jag skojar, barn!  Jaga aldrig någon med drakar!
 
Man kan få dem i ögat.
Det står så i bruksanvisningen.

Kommentarer
Postat av: Signe

HAHA, sötaste draken! Fantastiskt

Svar: Calypso hälsar "Hrrrrr" och tackar så mycket. ^^
Fluffgänget-Sandra

2012-07-13 @ 15:51:56

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0