Chickos första skoldag

Hej! :)
 
 
Nu är vi i Dalarna!
 
Alla djuren verkar trivas bra, detta trots att råttorna nu bor i en lite mindre bur än vad de är vana vid (den bur som Golbat och Smulan hade innan vi skaffade voljären).
Pär bor ungefär lika stort som han är van vid.
 
 
Igår hade Fluffgängets hedersmedlem Chicko sin första skoldag! :)
 
Han ska gå i valpskola och igår var första träffen med alla nya klasskompisar.
 
Såhär såg han ut:
 
Han hade fått en fin, röd skolryggsäck. Och så var såklart Chickos mamma med. Föräldrar brukar ju följa med första dagen. :)
 
 
Chicko fick många nya vänner:
 
 
Men han blev bäst kompis med Zeb.
 
Zeb var nog den största hunden där. Och svart.
 
De blev så pass bra vänner att de hade ett eget litet krypin i ena delen av hundhagen dit de sprang ibland och lekte bara de två.
 
Jag tror att det kan finnas två anledningar till att Chicko valde just Zeb.
 
Jag tror att han såg att Fluffgänget hade en utsänd reporter/fotograf på plats och förstod snabbt att svarta hundar är svårare både att fota och att rita.
 
Och det hade han ju rätt i, den där valpen. Bilden ovan fick jag förbättra i flera steg för att det ens skulle börja synas att det där svarta längst till vänster var en hund.
 
Och så tror jag att Chicko vill skaffa sig stora, mäktiga vänner. För att såna kan vara bra att ha.
 
Vi får se om han lär sig något i skolan nu då. :)
Han fick en skolbok med hem också. Vi får väl hoppas att han gör sina läxor.
 
 
Nu ska vi iväg och hälsa på min pappa en stund, så längre blogginlägg än såhär blir det inte idag. :)
Vi hörs igen en annan dag!
 
Kram på er.

Kommentarer
Postat av: mommo

Vilken tur att det var en fotograf o reporter med vid inskolningen för jag hade inte tillfälle att knäppa ett enda kort.

Svar: Klart man måste vara med och rapportera när en Fluffgänget-kändis börjar skolan! :D Han blir ju den högst utbildade fluffisen näst fluffhövdingen själv nu. ^^
Fluffgänget-Sandra

2012-07-24 @ 09:36:31
Postat av: mommo

Jag är rädd för att Chicko blir klassens bråkstake med en massa bus i huvudet, eller finns det hopp ~~

Svar: Haha, så som han fjäskade för läraren då när jag var med så tror jag att det kanske finns hopp. :D Börjar misstänka att han kanske är lite smart ändå. :)
Fluffgänget-Sandra

2012-07-25 @ 09:23:32

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0