Kändisskap

För ett tag sedan fick jag ett mail ifrån en bloggläsare som hade känt igen Eddecooling på stan.
 
Jätteskoj, tyckte Edvin!
Han blev förstås ganska mallig efteråt.
 
 
 
Det blir en del sånt där när man är med i Fluffgänget.
Det extrema världskändisskapet är inte lätt, alltså.
 
 
Ja, ta Pär till exempel.
Han börjar varje morgon med att ta skottkärran ned till postfacket och samla in sina beundrarbrev.
 
 
 
Råttorna är ganska nya inför det här med kändisskap. De föddes ju för bara ett par månader sedan.
Men de har anpassat sig och trivs ganska bra.
 
Varje gång de är ute och shoppar, går på bio eller går och köper nästan slutsålda Justin Bieber-biljetter är det samma visa:
 
 
 
Men alla kan visst inte utnyttja sin stjärnstatus i Fluffgänget...
 
 
 Så jag har försökt övertala Metapod, Luva och Pär att en utav dem alltid ska följa med mig när jag ska uträtta ärenden.
 
Allt går så mycket smidigare när man får saker gratis och folk faller ner på knä och tillber en istället för att tränga sig före en i köer och köra på en med barnvagnar.
 
Men de vägrar.
 
De tycker att det är högst underhållande att jag är den enda i Fluffgänget som ännu inte uppnått nån högre status.
 
Så de vägrar, kort och gott.
 
 
Sen är det ju så att man som smådjur i Fluffgänget borde tänka sig för innan man muckar med tecknaren.
 
 
 
Nu åker vi snart till Dalarna en sväng med råttor, marsvin och hela köret. Så det är en del att städa och packa.
Skulle gissa att det inte blir så mycket bloggande de närmsta dagarna alltså.
 
 
...Måste erkänna att bloggtakten jag håller nu, men ett inlägg ungefär var annan till fjärde dag, är ganska behaglig. ^^
 
Det tar ändå lite tid att tänka ut, rita och skriva varje blogginlägg. Man hinner med så mycket mer när man inte bloggar lika ofta. ^^
Så jag tror inte att jag kommer gå tillbaka till "ett-inlägg-om-dagen"-takten igen. Hoppas det är lugnt för er. :)
Tror att jag kommer hålla mig till ungefär 2, kanske 3 inlägg i veckan framöver.
 
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Bloggen är välkommen när den kommer. Önskar Fluffgänget en bra sommar.

Svar: En bra sommar tillönskar vi dig också! :) Stor, varm kram ifrån oss allihop!
Fluffgänget-Sandra

2012-07-20 @ 13:55:35

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0