Madonna och linsburgare

Madonna. Var. Skitbra!! :D
Visst kom hon igång lite sent och så, men när det väl drog igång var det toppen. :)
 
Vi hade platser på golvet en bit framför scenen. Så pass att där vi stod hade vi kortare avstånd till Madonna än till någon utav de närmaste läktarna. Spiff!
 
 
Nu har ju inte jag varit på nån sån där konsert innan dårå (Hade ju biljetter till den bästa av dem alla; This is it. Men det blev ju liksom inte av...), så jag antar att jag inte har lika höga krav som alla kritiker där ute, men när jag läser recensionerna nu efteråt undrar jag om jag och kritikerna var på samma konsert över huvudtaget.
 
Jag tyckte det var skitbra och välgjort. Vad kvällstidningarna än säger känner jag mig varken utskälld av Madonna eller besviken. Och så var det med det. :)
 
 
 
Några bilder från konserten har jag dock inte. För det var ju förbjudet att ta med kamera.Men ni kan ju fråga någon av de andra 40.000 som var på konserten.
Som på en given signal när konserten startade tog alla fram sina kameror de smugglat in i väskorna och började filma/ta kort. :P
 
Alla utom jag. Där fick man för att man var laglydig!
 
 
 
Däremot har jag en bild från när jag och min homie Madonna chillade lite efter konserten.
 
Och det är ju nästan ännu coolare. :)
 
 
 
 
Luva har blivit lite svår att bo ihop med, förresten.
 
Jag tror att allt började häromdagen. Den dagen då vi gjorde linsburgare.
 
Ni vet, hamburgare fast av linser. Röda linser.
Så vi kokade linser, blandade dem med massa annat och började göra dem till biffar.
 
Då plötsligt...
 
In från vänster kommer något litet, hjälpsamt och högst ohygieniskt.
 
Luva ville hjälpa till.
 
Vi försökte förklara att det med största sannolikhet är hälsovådligt och att man förmodligen hamnar i koma och får skavsår om man äter något som en råtta petat på.
 
 
Jag har börjat fundera på om hon tog illa upp, för sedan dess har hon varit lite dryg.
 
 
Edvin har ju varit borta nu i helgen. Och när Edvin är borta brukar jag släpa in råttburen i sovrummet. Ni vet, bara för att ha lite sovsällskap. Ochföratthanågotsomdistraherardehungrigamonstrenigarderoben *host*.
 
Och varje morgon, tidigt som 17, vaknar Luva.
Hon masar sig upp, gäspar och går på toaletten.
 
Helt normal morgonsyssla, eller hur?
 
Jamen sen sätter hon sig och ÄTER PÅ TOALETTEN. I EN HALVTIMME. Alltså, inte så att hon sitter på toaletten och äter. Utan hon äter på själva toaletten.
 
Fortfarande helt normalt morgonbeteende, eller?
 
Nää, just det!
 
Råttornas toalett är i plast. En sån där trekantig plastlåda ni vet. Så det låter alldeles fruktansvärt högt när hon äter på den då när man ligger och försöker somna om.
 
Det är terror, faktiskt. Och det vet hon.
 
Tittar man upp så ser man henne sitta och tugga på toaletten, med nosen vänd mot mig, med trotsig blick.
 
Ungefär såhär:
 
 
Ja, och det är inte allt.
 
När man låter råttorna springa på rummet när man själv ligger på sängen och läser en bok eller nåt brukar Luva hoppa upp på sängen, ligga och lurpassa en stund, och sedan klättra upp i ansiktet och attackera min näsa.
Jag har små, små repor på näsan just nu orsakade av små, skitfarliga björnklor.
 
 
Jag kanske borde be henne om ursäkt för det där med linsburgarna.
 
 
Luva, jag ber så hemskt mycket om ursäkt för det där med linsburgarna!
Hädanefter får du gärna hjälpa till i köket, men bara om du tvättar händerna.
 
Igen.
 
Att "faktiskt ha tvättat händerna en gång där i början av juni" är INTE att ha tvättat händerna.

Kommentarer
Postat av: Sandra & Monty

Älskar din blogg ^^ En av VÄLDIGT få som jag läser varje inlägg av =P

Svar: Tack!! Jätteskoj att höra! :) Skickar en stor kram till dig, fina Monty och kaninpojkarna från oss. ^^
Fluffgänget-Sandra

2012-07-09 @ 11:26:24
URL: http://lordmontgomery.blogg.se/
Postat av: mommo

Det verkar som om alla små djur lämnar märken på dig :-D

Svar: Haha, det verkar så. :D Chickos signatur syns fortfarande lite, men är på väg bort. Synd. Hade varit coolt att ha det kvar permanent och skryta om den gången då man fajtades mot ett vilt djur med bara händerna. ^^ Jag vann visserligen inte, men det behöver man ju inte säga..
Fluffgänget-Sandra

2012-07-10 @ 00:55:13

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0