Björnen och grodan

Jag kom på en sak!
 
Ni som inte träffar Eddecooling regelbundet vet ju inte hur långhårig han var innan han klippte sig.
 
Jamen, jag menar, jag lade ju upp en "efterbild" för något inlägg sedan. Och tänkte att ni alla skulle bli chockerade över hur korthårig grabben blivit.
Men det är ju svårt om ni inte vet hur det såg ut innan. ^^;
 
Så jag rotade i min kamera och hittade den här:
 
SÅ långhårig var han förut. ^^
 
Och såhär ligger det alltså till nu:
 
Jamen då vet ni! ^^
 
 
 
 
Nu är det såhär va; jag åker till Dalarna en sväng imorgon.
 
Och det är ganska jobbigt att släpa med sig dator med rit-tillbehör dit när man vet att det ändå är väldigt ont om tid att blogga när man bara åker dit över några dagar sådär. Så jag kommer inte blogga nåt mer förrän söndag/måndag nån gång.
 
Eddecooling är däremot hemma i Göteborg, så eventuellt gästbloggar han någon av dagarna. :) Spiff, va?
 
Och nu är det ju såhär också, att jag åker imorgon bitti. Och klockan börjar bli rätt mycket. Så jag tänkte att istället för att rita något idag så får ni kika på lite foton igen. :)
 
Den här är en av mina nya favoriter:
 
På spaning med Luva.
 
Den här bilden visar Edvins arbetsmiljö. :) Han har det ganska tufft.
 
Bilden visar alltså en Edvin som står och städar Pärs bur medan en Luva smyger upp bakom honom i soffan.
Vad som sedan händer är att Luva med båda tassarna sträcker sig efter Edvins rumpa och tar tag.
 
 
Jag är ganska säker på att detta kvalificerar som någon form av trakasserier.
 
 
 
I övrigt är hon rätt go, vår lilla björn.
 
Ja, vi kallar henne Björn. För att hon ser ut som en björn.
 
Hon var emot det först, för björnar stinker. Men när vi började kalla henne för "lilla Björn" och döpte en stjärnbild efter henne (shhhh!) så blev hon glad. ^^
 
Andra smeknamn i bruk är:
Luvilurven
Luvilusen
Björne
 
 
 
 
Metapod är också rätt go. Hon har blivit otroligt pussig.
 
Men hon har lite otur.
En vanlig vardag kan hon råka ut för så många som (ca) tre miljoner björnattacker.
Det kanske blir så när man ägnar dagarna åt att reta lilla Björn...
 
Metapod har också fått lite smeknamn som vi tänkte att vi kunde dela med oss utav. :)
 
Ett par av dessa är:
Petamod (kreeeativt, va? :P)
Kletapod, tvättapod (vadsomhelst-pod)
Grodan (ibland viker hon bakbenen bakåt på ett sätt som bara grodor gör. Dessutom kan hon knappt förflytta sig utan att studsa fram.)
Bajsmannen (ni vet historien :P)
 
 
Fler blir det förmodligen med tiden. Vi håller er uppdaterade på de mest använda. ^^
 
 
 
Såå... då ses vi om ett par dagar igen då! :) Ni får väl utöva påtryckningar på den där Edvin så att han gästbloggar.
 
 
Och till sist:
Det är alltid passande att avsluta inlägg med störda bilder på Metapod. :)
<3
 
Godnatt pysisar!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Bra rotat och hittat, Sandra. Jättefin bild på Edvin :) Söta små flickor :)

2012-06-28 @ 09:18:24
URL: http://www.ingridskallare.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0