Den inre tjockisen

Ni vet den där inre tjockisen som vi alla har inom oss?
 
Den som gör så att man äter choklad fast man tycker att man inte borde. Den som gör att bantningen alltid startar imorgon. Den som gör att man ibland helt enkelt behöver en gräddtårta.Den som gör att man ibland väljer att gå på bio och käka popcorn istället för att gymma (som Edvin och jag snart ska göra oss skyldiga till).
 
Den.
 
Denna inre tjockis har egentligen ingenting att göra med hur mycket man väger eller hur hälsosamt man lever.
 
Alla har den.
 
Att leva hälsosamt handlar helt enkelt om att brottas med sin inre tjockis och vinna majoriteten av gångerna.
 
 
 
 
 
Hur som helst tänkte jag låta er alla veta att ni ligger i lä.
 
Ingen har en tjockare inre tjockis än Metapod.
 
 
 
Senast igår kväll hände det.
 
Jag lade in fem bitar mat i buren.
Metapod såg detta.
 
Metapods inre tjockis berättade för Metapod att Metapod behövde alla fem.
 
 
Det är rätt sjukt att titta på.
 
Ibland, när matbitarna är för otympliga, får hon springa flera vändor för att få tag i alla bitarna och gömma dem för Luva så att hon själv kan äta alla i lugn och ro.
 
Men då och då försöker Metapod, som tyvärr inte är en hamster, trycka in samtliga bitar i munnen och springa iväg med dem.
Det ser rätt groteskt ut. Man tror nästan att hon ska kvävas. Men sjukt nöjd blir hon.
 
Inte undra på att Metapod har kommit ifatt Luva viktmässigt.
 

OM jag lyckas få det där hamsterfrosseriet det på film någon gång så kommer det upp i bloggen, var så säkra. :)
 
 

Nej, nu ska Edvin och jag iväg och se Men in black III. ^^
 
Och käka popcorn.
 
Jag gymmar imorgon. Jag lovar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0