Barn, spontanbesök och solbränna

Hej på er!

Nu i ungefär en vecka framöver kommer jag nog inte ha tid att blogga något.
Det är slutspurt i skolan, och jag har två väldigt viktiga tentor som jag absolut inte får misslyckas på.

Under några omständigheter.

Alls. :S


Det här betyder att jag måste plugga mer eller mindre konstant. Så om ni har något på hjärtat, vad som helst, som kräver något från min sida, snälla, ta det om en vecka. ^^; Om det går.

Detta gäller även dig, telefonförsäljare! Och Jehovas vittnen! OCH Amnesty!



"Men Fluffgänget-Sandra, varför sitter du här och bloggar just nu då? Borde du inte plugga?"



Jo, kära läsare. Det borde jag.

Men dels tyckte jag att det kunde vara bra att låta er veta att det kommer vara ganska stilla här i ytterligare en vecka, och dels har jag en mindre lastbilslast med småbarn alldeles utanför fönstret som gör såhär:

Jag tänker inte ens rita en himmel bakom dem! Så irriterad är jag på dem. Första bilden på bra länge UTAN BAKGRUND! Sug på den.


Ja, när man väl har börjat irritera sig på det konstanta "iiiiiiiiiiiiiiiiiih":et så är det svårt att ignorera och fortsätta plugga i lugn och ro. Därför tänkte jag att jag kunde behöva en paus och blogga lite.

Och rita skitfula bilder på barn som hämnd. ^^



Jag får hoppas att det regnar resten av veckan så att de är inomhus och låter sådär istället. :) Då hör inte jag dem.

"Men Fluffgänget-Sandra, klockan är ju rätt sent på kvällen nu. De går säkert in snart. Det är ju ändå vardag imorgon."


Nej, vet ni vad det lustiga är?


De går inte in. De går aldrig in.

De kan vara ute och leka och skrika till midnatt utan problem. Så länge fick inte jag vara vaken när jag var liten... *gruff gruff*

Nåja.




Igår fick jag spontanbesök utav mamma och Allan. :)
Vilket var lite oväntat. (Men jätteskoj! ^^)

De bor i Dalarna och jag bor i Göteborg. Så gissa om jag blev förvånad när jag fick ett sms där de frågade om de kunde komma över på en fika på eftermiddagen. ^^;

Men de hade ändå vägarna förbi, tydligen, så de kom hit och hälsade lite på mig och djuren. :) (Edvin är på medeltidsmarknad den här helgen också. Jag får trösta mig med att jag har tid att vara med till medeltidsveckan på Gotland i alla fall.)

Så nu har råttorna fått träffa råttmormor för första gången. ^^ De tyckte om både henne och Allan. Och drickyoghurten de hade med sig... :P (Först blev det slagsmål om korken, sen drack Metapod direkt ur flaskan)




Har ni nånsin haft råttor och solbränna samtidigt, förresten?


Fick ju världens solbränna på armarna förra helgen, som först nu börjar ge med sig och sluta svida. Så jag har ofta haft långärmat på mig när jag har handskats med råttorna.

Ni vet, råttor har skitvassa klor.
Och kryper gärna på armar.




Men det är något med råttor och solbrännor, alltså...
Det väcker någon primitiv instinkt hos dem.




Åtminstone är det vad de vill få mig att tro att det är; en primitiv instinkt som de bara inte kan rå för.

Jag som offer får helt enkelt skylla mig själv som skaffade den där solbrännan som svider så.

Vid lukten av svidande solbränna hamnar alla råttor i trans, börjar nynna på musiken till "Hajen", och... tar sig in.
Långärmad skyddströja eller ej.




Och det gör skitont.





Och man kan liksom se på dem, innan man öppnar burdörren, att det ska hända igen.

Då är det tur att man har sambo.




Nåja. Nu är brännan så gott som borta. :) Och det är då inte Metapods och Luvas förtjänst...


Alla ni uppfinnare där ute, vad sägs om vadderade sidentofflor till råttor?
Jag lägger in en förhandsbokning på 8 stycken. Eller 9 st, faktiskt.
Jag har tappat bort mitt tandborstshuvudsfodral, och ett i siden vore spiffigt.



Tack för alla fina kommentarer jag fått till de två senaste inläggen, förresten! :) <3
Läste dem, och de vägde lugnt upp de skrikande barnen. :)

Dock måste jag erkänna att fotona i förra inlägget är lite förbättrade i datorn. Jag har mättat färgerna lite och skärpt upp dem en gång. Tror nästan sånt är standard för foton (har fått för mig det efter alla fototidningar och guider jag läst), men lika bra att skriva ut det ändå. :)

Kan tipsa andra som tycker det är kul att fota att åka dit nästa gång, det var verkligen lätt att få trevliga bilder. :)



Kram på er, alla fina läsare!


Ses om lite drygt en vecka, och då har jag sommarlov! ^^

Kommentarer
Postat av: Ingela

Så härligt att träffa dig och barnbarnen. Svärsonen träffade jag ju förra helgen så nu är det rättvist :-D

Får ladda upp med drickyoghurt, laxlasagne och spagetti carbonara tills ni kommer hemöver.

2012-06-05 @ 20:53:45

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0