Vänlige Edvin och vikthets

Hejsan! :)

Nu är alla tentor slut för min del!
I allafall tills i höst. :)

Fast lite grejer är det kvar att göra. Ett par arbeten som ska in. Så HELT ledig kan jag inte kalla mig riktigt ännu.
Men tillräckligt ledig för att själv tycka att jag har sommarlov. :)


Här i Flufflyan är det ungefär som vanligt.

Men lite nytt har det hänt!
Vänlige Edvin ville vara gullig mot råttorna, så han gjorde ett litet hus till dem!


En pepparkaksburk omsorgsfullt fylld med bitar av tidningspapper och kärlek. Han är en klippa, den där Vänlige Edvin.

Och råttorna fattade genast misstanke.


Jag vet inte om burken luktade konstigt eller vad det var, men ingen av dem ville gå in i den.

Öppnade man taklocket och lade dem i burken hoppade de kvickt ur.

Och de jobbade skift med att vakta den.


Metapod tänkte att bästa sättet att tackla det hela var att riva ut ALLT papper ur huset.

Detta tog tid.

Hon orkade bara få ut lite åt gången, sen gick hon på rast. Och helt enligt den skiftöverenskommelse de verkade ha så bytte Luva då av henne.

Luva å andra sidan tyckte att det bästa sättet att tackla nytillskottet var att skyffla in ALLT papper utanför huset in i huset igen.

Och dessutom ta lite tidningar från resten av buren och försöka täcka över huset med.

Ja, ni förstår grejen. Ett milt fall av bristande kommunikation.

De fick åtminstone sysselsättning för ett bra tag. :)




Vi har börjat väga alla djuren regelbundet, förresten.
Eller ja, börjat och börjat. Vi har hållt på med det ett par månader nu.

Vi började väga råttorna så fort de kom hit med anledning av att Metapod var lite mindre, och då började vi även väga Pär av bara farten.


Råttorna har tagit det med ro.
Metapod blev till och med lite stolt idag när vi vägde dem och det visade sig att de vägde exakt lika mycket (295 gram).
Metapod har alltså tagit igen Luvas försprång nu. :) Det måste vara laxlasagnen.


Pär däremot har haft det lite svårare att anpassa sig till det här eftersom han inte varit van vid att bli vägd så ofta. Han tycker dessutom att det är ytterst ofint utav oss att tvångs-ta-reda-på-hans-vikt hela tiden.

Detta har startat en mindre vikthets hos den gamle herren.

Men helium till trots har vi lyckats väga honom tillförlitligt och sett att han faktiskt gått upp lite under de senaste månaderna. :)

Pär vill dock speciellt påpeka att han för den sakens skull inte är tjock eller plufsig, utan ett stiligt litet marsvin med en alldeles ypperlig fysik.
Sådeså.

--------------------------------

PS.
Jag kan förresten svara på era kommentarer nu. :) Jag håller på och provar en ny uppdaterad version av blogg.se, och en av de nya funktionerna är att jag kan lägga till ett svar i era kommentarer utan att behöva skriva en ny kommentar. Supersmidigt!
Jag ska be Metapod och Luva demonstrera den funktionen för er i kommentarsfältet till det här inlägget.
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Metapod

Såhär funkar nya kommentarsfunktionen! :)
Såhär kommer kommentaren ni skriver att se ut.

Svar: ...och såhär kommer det att se ut när ni får svar! :) Anger du din e-postadress kommer du dessutom få ett automatiskt mail när vi svarat.

Dessutom kommer det dyka upp en automatisk "Fluffgänget-Sandra" signatur alldeles under det här svaret, tror jag. Även om det är den klart fagrare Luva som skriver.

Puss på er!
/Luva
Fluffgänget-Sandra

2012-06-15 @ 00:27:04
URL: http://fluffganget.blogg.se
Postat av: Rosalie

härligt med sommarlov, njut så länge de varar!
Ge alla en kram från mig! :)

Svar: En stor kram tillbaka från oss allihop! :) När jag kramade Metapod från dig fick jag en liten råttpuss på kinden så vi vidarebefordrar den till dig också. ^^ Hoppas att du får ett jättehärligt sommarlov!
Fluffgänget-Sandra

2012-06-15 @ 10:26:13
Postat av: Adam Solander

Härligt att läsa om hur råttorna lever rövare och Pompösa Pär. ;-)
Jag har hört rykten angående Eddecooling och hår... Jag skulle gärna vilja ha lite besked på denna front.

Svar: Eddecooling har mycket riktigt blivit ca. 15 kilo lättare sedan Den Stora Saxincidenten i badrummet för nån vecka sedan. :) Då detta kommer att berättas och ombesjungas i generationer framöver har du förmodligen rätt i att det borde tas upp i bloggen. :) Bild kommer i nästa inlägg!
Fluffgänget-Sandra

2012-06-16 @ 14:30:45
URL: http://Mareld.nu

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0