Råttyngel, sirap och falu rågrut

Hej!

Nu har vi fått bestämma en utav småpottorna som ska flytta hit och vända upp- och ned på Flufflyan. :)

Nåt sånthär blir det:


Den andra är inte helt bestämd ännu.

Vi har sett ut en, men det är en annan som funderar på just henne också.
Men om den personen tackar nej så kommer hon hit. ^^ Annars blir det en annan utav de små sötnösserna ur samma kull.



Sen har jag en fråga...


Ja, alltså...
Jag har ett flertal gånger kommit på Eddecooling med att gå raka vägen till skafferiet, ta ett par nötter, stoppa dem i munnen, börja tugga, och sedan...

Ja, alltså, han dricker sirap. Och sen tuggar han nötterna tillsammans med sirapen. Hur normalt?!


Eddecooling själv gick just förbi och ville att jag skulle inflika att det faktiskt är väldans gott, och att ni läsare gärna får prova. Och tacka honom senare.




Men... Pja... det är väl knappast det märkligaste som hänt i Flufflyan under de senaste dagarna.




Det märkligaste var kanske
när Snöff bestämde sig för att en bit Falu Rågrut var värd besväret att genomföra marsvinsvärldens mest riskfyllda räddningsoperation.


Den hade trillat ned mellan burkanten och trähuset i buren, va... Och Snöff gör såhär:


På riktigt.

Har aldrig sett ett marsvin genomföra något liknande.


Till på köpet ser det ut som att han fastnat.


Jag blir livrädd och slänger mig upp ur soffan, och mikrosekunden senare tappar Snöff greppet med bakfötterna och dimper ner i det trånga utrymmet bakom huset.

Upp- och ned.





Edvin kommer in i rummet och funderar vad sjutton jag skriker över.


Men innan nån av oss hinner ingripa för att rädda Snöff
hoppar han smidigt som en katt upp därifrån med brödbiten i munnen. Sen sätter han sig och tuggar på den i godan ro, lätt irriterad över uppståndelsen utanför buren.




Ni som har råttor, katter, småbröder i övre tonåren och andra lite mer atletiska husdjur sitter säkert och funderar vad sjutton grejen är med allt det där.

Men det ni behöver veta om marsvin är att de har ungefär samma vighet och rörelseschema som en sån där självgående dammsugare.




Gång på gång finner jag behov av att omvärdera min ganska medeltida syn på marsvin i och med Snöff.


Är marsvin egentligen ganska atletiska? Är de faktiskt också förhållandevis smidiga?

Eller är Snöff ett undantagsfall? Har allt det här i grund och botten att göra med Snöffs mystiska förflutna som hemlig KGB-agent under namnet "Gazpacho"?

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hihi,ja alltså ... det här med nötter måste Edvin ha fått efter mig, det är gott :) Sirap också... Men i kombination? Måste testas.

Håller tummarna för att ni får den andra lilla tösen också.

Kram på er!

2012-03-13 @ 08:32:50
URL: http://www.ingridskallare.se
Postat av: lilla jag

Nötter och sirap? Är ni säkra? O_o Det här ska testas!! MOT KÖKET!!

2012-03-13 @ 20:23:45

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0