23, 23, 23, 23, 23, 23...

Hej på er!

Igår fyllde Fluffhövdingen 23 år. Och det är lika bra att jag övar på att skriva det.

23, 23, 23, 23, 23.



Jag har nämligen börjat glömma hur gammal jag är när folk frågar.



Var på en fest med massa Michael Jackson fans förra året. Och så fick jag frågan hur gammal jag var.

Fick stå och fundera och räkna efter ganska länge. Tillräckligt länge för att vem som helst skulle misstänka att jag står och tänker ljuga om min ålder, fast på ett sensationellt klumpigt sätt.

Efter ett tag kom jag fram till att jag måste vara 21, så det var vad jag sa.
Jag var 22.

Och jag var nykter.
Jag är alltid nykter. :P


Så jag tänkte att nu i år ska det inte bli några som helst fel!
Ska banka in i hjärnan att det är 23 som gäller ett år framöver nu.

Ni som ringer mig eller träffar mig IRL, så att säga, kan ju fråga mig lite då och då hur gammal jag är. Så slipper ju jag vara en socialt tafatt pingvin nästa gång nån främling frågar.


Nåja, födelsedagen igår var kanonbra. ^^
Har fnuffiluriskt mycket att göra i skolan, så mesta delen av dagen gick åt till att göra skolarbete... :P

Men resten av dagen tillbringades bland annat i Slottsskogen med matsäck, varm dryck i en ny fin termos (tack Edvin! ^^) och ponnyhestar:




Och tåååårta. ^^


Rosa. Flüff-flüff!
(Innan du dömer mig, betänk att de hade rea på röd karamellfärg på Netto)


Det blev lite rosa grädde över efter tårtbaket i förrgår. Så det fick bli en rosa lasagne också.


Spiff.


Fick förutom termosen också två sittunderlägg (fotopicknickar i Slottsskogen ftw!), ett presentkort på bio (går ALLTID åt. ^^), ett medlemskap i Djurambulansen (rekommenderas till alla djurägare. Två gratis skjutsningar per år för medlemmar. Och så stödjer ni en god sak) och pengar (som också har en tendens att alltid gå åt ^^). :)

Och nästa helg åker jag hem till Dalarna och hälsar på och firar med familj och släkt. ^^



I övrigt är allt som vanligt i Flufflyan.

Snöff kör med oss. Pär är skitsnygg. Edvin och hans dragspel jobbar flitigt på att bli vräkta så fort jag lämnar lägenheten och jag är översvämmad av skoljobb. Tenta på fredag, presentation imorgon.

Marsinen håller nog på att ta över Flufflyan också.


Åtminstone Snöff.

Så fort vi träder ut ur sovrummet på morgnarna börjar vrålandet och kraven.

Han ska ha frukost. Genast.

Och när han sitter och äter sin första frukost ska han ha en till frukost.
Genast.

Så fort man rör sig vid frukostbordet, och han blir påmind om att man är där, så börjat vrålandet. Skulle någon råka alstra ljud som är, eller påminner om, ljudet av hårdbröd så tystnar han inte på en kvart.


Pär är mer passivt invasiv.

Han är precis som vanligt. Gör allt precis som vanligt. Ser ut precis som vanligt.
Men man känner blickarna i nacken. Och man vet att snart är det Pär som skriver inköpslistor, har första tjing på fjärrkontrollen och bestämmer lektyren på toaletten.

Det känns som att vi börjar förlora kontrollen.



Men frukta icke, käre läsare!

Vi har alltid vårt hemliga vapen. Ett vapen som kan kuva vilket stridslystet marsvin som helst.

Ärtplattor.


Jag har skrivit om det förut.

Alla marsvin är beroende av ärtplattor.


Så länge vi har ärtplattor är vi säkra.

...vilket påminner mig... Vi måste köpa ärtplattor.
:S

Kommentarer
Postat av: Anna

grattis på dagen!!

jag är precis lika dan när folk frågar mig om min ålder. haha att de ska vara så svårt ^^

2012-03-18 @ 23:21:56
URL: http://anku.blogg.se/
Postat av: mommo

Stort GRATTIS ÄBB. Om du tänker på att vi är lika gamla du o jag så minns du din ålder. Jag minns att jag har fyllt 23 :-D

2012-03-19 @ 09:52:04
Postat av: Lisa

Grattiskramar!!!

Tårtan såg läcker ut säger en som är förtjust i rosa och tårta.

2012-03-19 @ 20:58:53
Postat av: Mr läsare

Nejmen GRATTIS I EFTERSKOTT OCH GOTT NYTT ÅR får man väll säga!! :D Är precis 10 år yngre än dig nu ^^ hehe

2012-03-21 @ 20:39:49

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0