Moppeli-mopp

Halloj! :)


Jag slår vad om att ni är jättesugna på att veta hur det går med råttornas pott-träning!



Jamen, det går rätt bra faktiskt! Nummer 2 utförs nu konsekvent på toalådan. Vilket ju är alla tiders!

Nummer ett, däremot...


Jag vet inte om råttorna är smarta eller bara är ute för att jäklas, men de har fått för sig att nummer 1 helt enkelt inte hör hemma i buren.
Därför utförs detta med fördel med rumpan tryckt mot gallret, så att det landar snyggt och prydligt på golvet utanför buren.

Synnerligen otrevligt.

Så våra golv är mer välmoppade nu än vad de någonsin varit förut.




Och råttorna, ja de slipper ju ha det blött och illaluktande någonstans i buren.


Jag har försökt förklara att det är det som toalettströet är till för, men skepticismen från råttorna har varit svårare än nånsin att tränga igenom sedan vi gjort omfattande försök att vänja dem av med laxlasagnen.

Så de tror inte på mig angående toaströet.

Precis som att de är skeptiska mot när laxlasagnen byts ut till vanlig lasagne, eller för den delen mot fiskgratäng.
(Vad är grejen med den där laxlasagnen, egentligen?)



Hur som helst, moppandet. Det eviga moppandet.


Råttorna verkar högst roade utav detta.


Man kliver upp på morgonen, och man liksom bara vet att det har hänt igen...


Det blir ganska jobbigt efter ett tag. Psykiskt påfrestande, liksom.
När de är sådär belåtna och skadeglada.


Men vad kan man göra?

De är råttor. Ingen kan bestämma över råttor. Det är bara att fortsätta moppa och hoppas att de en dag förstår tjusningen med toaletten.



Tills dess har jag ett eget knep för att kunna somna på nätterna.
..


Jag ligger och funderar ut olika sätt att hämnas.

Till exempel skulle man kunna sätta upp plexiglas på utsidan av gallret så att allt de försöker exportera skvätter tillbaka.

Givetvis kan man inte utsätta råttor för någon form av hämnd. Det vore oetiskt. Dessutom hittar de bara på nåt nytt sätt att jäklas då.

Bara att tänka på det räcker.



Psykiskt stabilt. ^^;





Jaha, men nu råkade ni ju ut för ännu ett inlägg om råttornas toalettträning.
Förlåt, hörni!


"Men Fluffgänget-Sandra, det gör inte så mycket! Vi slapp ju åtminstone fler dåliga hundskämt!"




...ja. Vilket påminner mig...

Edvin var lite vitsig häromdagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0