Sommar!

Idag har vi haft kanonväder här i Göteborg!

27 grader varmt och sol. :) Rena rama sommaren.


Spiff, tyckte jag. Spiff, tyckte Edvin. Ospiff, tyckte råttorna.

Råttorna har ju aldrig varit med om en sommar förut, så de är lite ovana vid hela det där "sol och värme"-konceptet.

En liten solstråle letade sig in genom fönstret till råttburen idag, och i den solstrålen låg två utslagna råttor.



Jag tyckte lite synd om dem.

Jag menar, visst kunde de bara gå ner en våning och hamna i skuggan hos vattenflaskan. Men ändå. De såg ju så hjälplösa ut!

Så jag bestämde mig för att vara lite trevlig.



Dessvärre visade det sig att under alla dessa dagar då jag varit i skolan och slitit, har Metapod suttit hemma i soffan, pillat sig i naveln och kollat på gamla Judge Judy-repriser.

Och hon var redo att prova sina nyfunna, grymma advokatkunskaper på någon. På mig.

Och det gick ju som tåget i handsken.


Jag blev fälld enligt paragraf grön, och dömd till fem timmars tjänstgöring.



Ja, man kunde ju tro att de åt den ryska kaviaren åtminstone.
Att de istället fyllde vattenballonger med den och kastade på tanter utanför fönstret är bortom allt sunt förnuft.


Nåja.

Som försoningsgåva (när de förstod att det är jag som är ansvarig för inköp av laxlasagne) hjälpte de mig att pilla lite i datorn och sätta ihop en bild utav gårdagens solnedgång i Backa.



De klistrade ihop två bilder med olika exponering. För blir himlen snyggt exponerad blir ju marken svart, och sådär. :P Ja, ni vet.

Resultatet blev såhär:



Nog ser det liiite konstgjort ut, alltid. ^^;
Går nog att göra betydligt snyggare. Men inte illa för två små laxlasagne-sörplande pälsbollar med en saltgurkas datorvana.




Alltså... skottlossningar till trots är Backa faktiskt väldigt fint att bo i.

Väldigt mycket grönt.

Och nu efter den omfattande polisinsatsen är det faktiskt riktigt lugnt och trevligt här. :) Har inte hänt nåt på jättelänge.
Nog bor vi rätt bra här, allt.




Ska göra om designen i bloggen nån gång framöver förresten, och då tar jag och breddar själva skrivutrymmet i bloggen också. Så att jag slipper krympa bilder, som t.ex. solnedgångsbilden, så enormt för att de ska få plats på 500 pixlar.
Så ni vet.
Men ni behöver ju inte hålla andan. Blir nog inte än på ett par veckor. Även om Metapod och Luva tjatar och tjatar om att de också vill vara med på en header.

Godnatt, hörni! :)

Kommentarer
Postat av: Linn Höglund

Jag har följt din blogg gud vet hur länge, fluffgänget kommer upp innan facebook när jag skriver f i sökrutan :3



Jag kände att det var dags att faktiskt kommentera för en gång skull också! Jag älskar din blogg, så härlig! Jag har två råttor själv, och jag vet exakt hur dem kan vara, haha ;) Kör på tjejen!

2012-05-28 @ 18:32:32

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida eller blogg:

Kommentar:

bloglovin
Trackback


bloglovin
RSS 2.0